رضا جعفرزاده رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در گفتوگو با ایلنا درباره پیگیریهای سازمان هواپیمایی درباره فروش بلیتهای برگشت مسافران از مقصدهای گردشگری با قیمتهای نامتعارف اظهار داشت: موضوع را از طریق شرکتهای هواپیمایی و فرودگاه برخی از این مقاصد پیگیری کردهایم.
وی با تاکید بر اینکه هر شکایتی که در این باره به سازمان هواپیمایی ارسال شود، به طور قطع پیگیری خواهد شد، گفت: اگر آژانس یا شرکت هواپیمایی اقدام به فروش بلیت هواپیما خارج از چارچوب و کلاس نرخی کرده باشد، سازمان هواپیمایی به طور قطع با آن مجموعه برخورد خواهد کرد.
رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی ادامه داد: به مسافران توصیه میشود که هنگام خرید بلیت رفت، بلیت برگشت را هم تهیه کنند.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از آژانسهای مسافرتی مدعی هستند که نرخ بلیت هواپیما آزاد شده و سقفی نمیتوان برای آن در ایام پیک تعیین کرد، ادامه داد: ملاک برای تعیین قیمت بلیت در روز پرواز، نرخی است که شرکت هواپیمایی برای آن روز و آن ساعت پرواز مشخص کرده است که قطعا شرکتها هم نوسانات بازار را در نظر میگیرند. حال اینکه ممکن است شرکتها برای یک مسیر نوسان قیمتی تا ۱۰۰ هزار تومان داشته باشند اما آژانس این اختیار را ندارد که بلیتی که در گرانترین حالت ممکن ۲۵۰ هزار تومان است را ۵۰۰ هزار تومان بفروشند.
جعفرزاده درباره امکان لغو پروازهای چارتری اظهار داشت: در صورتی که برای هواپیما مشکل فنی پیش آمده باشد یا فرودگاه امکان انجام آن پرواز را نداشته باشد امکان لغو بلیت پرواز چارتری وجود دارد اما آژانس باید پول بلیت را به مسافر برگرداند حال ممکن است که این بلیت از گروه فروش بلیتهای لحظه آخری باشد و ارزان خریداری شده باشد.
وی افزود: اما اگر اساسا پروازی برای آن ساعت و روز وجود نداشته باشد و آژانسی تعمدانه بلیت چارتری را فروخته باشد که برای آن پروازی وجود ندارد، تخلف کرده است و سازمان هواپیمایی با شدت با این آژانسها برخورد میکند.
این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی تاکید کرد: اگر مسافران قصد خرید بلیت چارتری و لحظه آخری را دارند برای اطمینان میتوانند صحت برقراری آن پرواز را از شرکت هواپیمایی مورد نظر مطلع شوند.