با فعال‌تر شدن مدیریت شهری تهران در تمام حوزه‌های شهری، ارتباط شهردار و مدیران با شهرداران دیگر کشورها بیشتر شده است؛ ارتباطی که گاه نظیر روز گذشته از طریق سفرای کشورها در تهران برقرار می‌شود.

 شهردار تهران در دیدار با روبرتو توسکانو سفیر ایتالیا بر اهمیت ایجاد ارتباطات بیشتر بین تهران و رم تأکید کرد.

سفیر ایتالیا هم که برای برقراری ارتباط بین شهرداری‌های تهران و رم بسیار مشتاق نشان می‌داد گفت: می‌دانم که یکی از مسایل مورد تأکید شهرداری تهران بحث حمل‌ونقل عمومی است و ایتالیایی‌ها می‌توانند هم در بخش تولید خودروهای جمعی و هم بهبود وضعیت شبکه‌های ارتباطی با شما همکاری‌های لازم را داشته باشند.

به گفته او مسئله دیگری که با توجه خاصی به آن نگریسته می‌شود توجه به تجربیات ایتالیا در بخش گردشگری است.

به گزارش سما، توسکانو گفت: ایده‌های بسیاری داریم که از جمله آنها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌ها و نگارخانه‌ها برای نمایش آثار هنری دو کشور اشاره کرد.

سفیر ایتالیا از ارسال دعوت نامه شهردار رم برای حضور محمد باقر قالیباف در این شهر خبر داد و گفت: شهردار رم آمادگی خود را اعلام کرده تا شما به این شهر سفر کنید و دیداری در زمینه‌های کاری، اقتصادی و فرهنگی با وی داشته باشید.

او در ادامه شهردار تهران را فردی با انگیزه، کارا و اجرایی خواند و گفت: شباهت‌های اخلاقی و ظاهری بسیاری بین ایرانی‌ها و ایتالیایی‌ها وجود دارد اما شباهت شما و شهردار رم هم از نظر کاری بسیار زیاد است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به توسکانو گفت: زمینه‌های خوبی برای همکاری‌ها وجود دارد و ما امروز واقعا نیازمند همکاری دقیق‌تر در برخی زمینه‌ها هستیم.

به اعتقاد شهردار تهران، این آمادگی وجود دارد که در مسایل گردشگری و فرهنگی همکاری‌ها آغاز شود.

قالیباف با اشاره به اینکه در حوزه مربوط به بافت‌های فرسوده هم چندی پیش هیأتی از ایتالیا میهمان ما بودند، گفت: در بخش ساخت و ساز مسکونی می‌توانیم از کمک شما استفاده کنیم.

او درباره دعوت شهردار رم هم سفر به این شهر را به انجام مقدمات سفر و موافقت کلان در زمینه موضوعات کاری موکول کرد تا در آنجا موضوعات به امضای نهایی برسد.

قالیباف در این دیدار بر دو موضوع اعزام گروه‌های گردشگری بین دو شهرداری و ساخت و ساز با اولویت فعالیت‌های ساختمانی تأکید کرد.