همشهری آنلاین: شماری از دانش آموزان بافقی در استان یزد پس از گذشت حدود یک قرن دوباره بر سرکلاس درس حاضر شدند و خاطرات گذشته را زنده کردند.

به گزارش ایرنا این عده که سال 1306 و در سن هفت سالگی به مدرسه رفته بودند، صبح امروز (یکشنبه 26 فروردين) بر سر کلاس درس حاضر و خاطرات گذشته را زنده کردند.

این سه دانش آموز دیروز و پدر بزرگ امروز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دیگر همکلاسی‌های خود که چهره در نقاب خاک کشیده‌اند در یک دورهمی به یاد ماندنی، لحظات شادی را برای یکدیگر رقم زدند که برای نسل کنونی زیبا و شنیدنی بود.

یکی از این دانش آموزان قدیمی گفت: در سال 1306 که آموزش و پرورش (اداره فرهنگ سابق) در بافق تشکیل شد 16 دانش آموز برای یادگیری درس و قرآن در کلاس حاضر بودند ولی امروز جای آنها خالی است.

رئیس آموزش و پرورش بافق هم در حاشیه این برنامه با اشاره به افتتاح موزه فرهنگ و هنر در سال 95 در این شهرستان، گفت: نخستین اسناد و عکس‌های متعلق به آغاز بکار آموزش و پرورش این شهرستان از جمله یادگارهایی است که در این موزه نگهداری می‌شود.

علی اصغر رنجبر افزود: دستگاه‌های کاربردی قدیمی اعم از تلفن، تلویزیون، دستگاه تایپ و تکثیر، اسلاید، دوربین فیلمبرداری، ضبط صوت، رادیو، آلات موسیقی، کتاب‌های درسی، دفاتر و نوشت افزار، لوحه‌های درسی، مجلات و روزنامه از دیگر وسایلی است که در این موزه نگهداری می‌شود.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.