همشهری آنلاین: شبکه تروریستی القاعده مسوولیت حمله به بی‌نظیر بوتو، رهبر اپوزیسیون و نخست‌وزیر سابق پاکستان را بر عهده گرفت.

خبرگزاری سوئیس از اسلام‌آباد گزارش داد، آن گونه که روزنامه آسیا تایمز امروز (جمعه هفتم دی) در نسخه اینترنتی خود نوشت رهبری القاعده در افغانستان خود را مسوول قتل این زن 54 ساله معرفی کرده است.

بی‌نظیر بوتو پنجشنبه در یک گردهمایی که به منظور رقابت‌های انتخاباتی در روالپندی بر پا شده بود، به ضرب گلوله کشته شد. [بی‌نظیر بوتو کشته شد] در نهایت عامل ترور وی خود را منفجر کرد و باعث مرگ 20 تن دیگر نیز شد.

بوتو قرار است امروز جمعه در زاگاه خود در استان جنوبی سند پاکستان به خاک سپرده شود.
اما خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد که وزارت کشور پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که هنوز هیچ نشانه‌ای دال بر دست داشتن القاعده در ترور بی‌نظیر بوتو وجود ندارد.

وزارت کشور پاکستان در این بیانیه اعلام کرده است که تیم های تحقیقاتی از سازمانهای امنیتی پاکستان برای شناسایی عاملان ترور خانم بوتو تشکیل شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری های پاکستان به نقل از برخی منابع امنیتی این کشور که نامی از آنها برده نشده است،اعلام کردند: لشکر جهنگوی شاخه نظامی حزب تروریستی سپاه صحابه در این ترور دست داشته است.

مقامات امنیتی پاکستان پیش از این اعلام کرده اند که لشکر جهنگوی با القاعده و طالبان در افغانستان روابط بسیار نزدیک و تنگاتنگی دارد .

دولت پاکستان ، لشکر جهنگوی را که در دو دهه اخیر در بسیاری از حملات فرقه گرایانه در پاکستان دست داشته غیر قانونی اعلام کرده است.

 خبرهای بی‌نظیر بوتو در همشهری آنلاین

برچسب‌ها