همشهری آنلاین: دولت پاکستان می‌گوید بی‌نظیر بوتو در نتیجه شکستگی جمجمه به دنبال برخورد سرش با سقف متحرک ماشینی که بر آن سوار بود کشته شد و نه به علت اصابت گلوله یا ترکش.

به گزارش خبرگزاری‌ها سخنگوی وزارت کشور پاکستان، جواد اقبال چیما جمعه 28 دسامبر  (7 دی) در یک ‌ کنفرانس خبری در اسلام‌آباد اعلام کرد هیچ چیزی به سر بوتو اصابت نکرده بود. به گفته چیما هر سه گلوله شلیک‌شده به سوی بوتو به خطا رفته بود.

 او گفت پس از بلند شدن صدای تیراندازی و به دنبال آن انفجار، بوتو افتاده بود یا شاید سرش را پس کشیده بود، و ظاهرا سرش به اهرم این سقف - که ضد گلوله و ضدبمب بود- خورده بود. سخنگوی وزارت کشور همچنین برخورد ترکش را به بوتو تکذیب کرد.

مقامات دولتی پنج‌شنبه اعلام کرده بودند او به علت زخم گلوله شلیک‌شده بوسیله یک مرد جوان  بمب‌گذار انتحاری قبل از منفجر کردن خودش یا برخورد ترکش ناشی از این انفجار کشته شده است.

دکتر مصدق‌خان،جراحی که بوتو را درمان کرده بود گفته بود او در نتیجه برخورد یک ترکش به جمجمه‌اش درگذشته است و رحمان مالک،مشاور امنیتی خانم بوتو گفته بود او به علت اصابت گلوله به سر و سینه‌اش کشته شده بود.

برچسب‌ها