همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: در نامه‌ای به وزیر علوم از وی خواستیم تا دانشگاه غیرانتفاعی این امکان را داشته باشد که تعداد زیادی از اساتید بازنشسته دانشیار و استاد را جذب کند.

به گزارش فارس، علی آهون‌منش‌ رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: جلسه شورای مرکزی دانشگاه غیرانتفاعی برگزار شد و بر این اساس تصمیم گرفتیم تا در نامه مجدد به وزیر علوم، تحقيقات و فناوري بخواهیم که دانشگاه غیرانتفاعی این امکان را داشته باشد تا تعدادی از اساتید بازنشسته دانشیار و استاد را جذب کند.

وی افزود: از طرفی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به ما اعلام کردند که برای ارائه رشته‌های جدید باید حداقل یک دانشیار و دو استادیار معرفی کنیم که دانشیارها عضو دانشگاه دولتی هستند و ما نمی‌توانیم آنها را معرفی کنیم ولی با توجه به اینکه سقف پاداش بازنشستگی، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی محدود شد و نزدیک به هزار نفر تقاضای بازنشستگی دادند از وزیر علوم خواستیم که به دانشگاه غیرانتفاعی اجازه دهد تا بتوانیم این اساتید را جذب کنیم.

آهون‌منش گفت: البته ما بخش خصوصی هستیم و به همین دلیل مقررات دانشگاه دولتی برای جذب اساتید بازنشسته نباید در دانشگاه ما لحاظ شود.

وی درباره حذف نام «غیرانتفاعی» از این دانشگاه، گفت: چند سال است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف نام غیرانتفاعی جلسه گذاشته می‌شود که هنوز جوابی ندادند و ما می‌خواهیم به وزیر نامه‌ای بنویسیم که این مسأله سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرد.