به گزارش مهر، گزارش مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران از میادین میوه و تره بار ابتدا رضایت از کیفیت محصولات ارائه شده را مورد بررسی قرار داده است. بدین ترتیب در هر قلم میوه و سبزی، میزان رضایت مردم (زیاد و خیلی زیاد) بالای ۵۰ درصد بود و میزان نارضایتی پایینتر از ۱۵ درصد.
در نظرسنجی قیمت میوه و سبزی، آمار قابل توجهی به دست آمده است. چنانچه میزان رضایت شهروندان بالاتر از ۷۰ درصد بوده و نارضایتی از قیمتها کمتر از ۶ درصد را نشان میدهد.
تخفیف در محصولات ارائه شده مورد سومی بود که این نظرسنجی به آن پرداخت. ۵۳.۵ درصد از پاسخگویان اعلام رضایت از میزان تخفیفات را داشتند و ۲۵.۶ درصد عنوان کردند تخفیفها چندان چشمگیر نبوده است.
در مورد سوال دیگر درباره کیفیت محصولات میدانها با سایر فروشگاهها، ۳۱ درصد از مراجعه کنندگان اعلام کردند کیفیت محصولات بهتر از جاهای دیگر بود. ۴۰ درصد گفتند کیفیت محصولات تفاوتی با فروشگاههای دیگر ندارد. همین مقایسه این بار درباره قیمت مطرح شد که ۷۲ درصد از شهروندان اعلام کردند قیمتها بسیار ارزانتر بوده و ۲۴ درصد گفتند قیمتها تفاوت محسوسی با بیرون نداشته است.
حاضران در این نظرسنجی در مورد کیفیت میوهها و سبزیجات عنوان کردند. ۶۶ درصد آنها با پاسخ زیاد و خیلی زیاد به کیفیت دادند. این رضایتمندی در مورد گوشت قرمز ۷۰ درصد، آبزیان ۸۱ درصد و تخم مرغ ۸۳ درصد و مرغ ۸۶ درصد بوده است.
بنا بر این گزارش بیشترین نارضایتی مربوط به امکانات استراحت و صندلی در میدانها بود که ۱۹ درصد از مراجعه کنندگان درباره آنها ابراز نارضایتی کردند. ۱۲ درصد عنوان کردند که سرویسهای بهداشتی مطلوبی وجود ندارد، اما در زمینه نظافت عمومی، روشنایی، ساعات کار و سهولت رفت و آمد بیشتر مخاطبان پاسخی مبنی بر رضایت دادند.
این نظرسنجی مربوط به دوره زمانی 25 اسفند تا 25 فرودین و مربوط به تخفیفات نوروزی سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار بوده است.