قدرتاله علیزاده،نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور گفت: این آموزشگاهها در کنار همه اهداف و کارکردهایی که دارند به ایجاد اشتغال نیز کمک کردهاند و آمار ها نشان میدهد حدود ۳۰۰ هزار شغل در آموزشگاهها ایجاد شده است.
به گزارش ایسنا، قدرتاله عليزاده افزود: آیا دانشآموزان پس از فارغ التحصیلی میتوانند به خوبی با زبان انگلیسی مکالمه کنند؟ نواقصی در آموزش رسمی وجود دارد که آموزشگاههای رسمی زبان و سایر دروس آن را جبران میکنند.
نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور با بیان اینکه شاید ۱۰ تا ۱۵ موسسه باشند که باعث ایجاد التهاب آزمون و کنکور در جامعه میشوند گفت: نبایدفعالیت آن ۱۱هزار موسسه دیگر را فدای جوی کرد که آن ۱۵ موسسه ایجاد میکنند.
علیزاده چالشهای آموزشگاههای آزاد را نیز برشمرد و عنوان کرد: یک مشکل اساسی ما فعالیت موازی مراکز غیرمجاز است که یا از هیچ نهادی مجوز ندارند و یا از نهادهای دیگری چون شهرداری، جهاددانشگاهی و وزارت ارشاد مجوز فعالیت فرهنگی دریافت میکنند.
او افزود: آموزشگاههای مجاز از سوی آموزش و پرورش در حیطههایی چون تاییدفضا، انتخاب مدیر، بیمه پرسنل و مالیات نظارت میشوند در حالی که این نظارت بر آموزشگاههای دیگر وجود ندارد. ما سعی در ارتقای خود داریم و برنامههای کیفیت بخشی را در آموزشگاههای خود شروع کردهایم.
به گفته نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور که در برنامه تلویزیونی پرسشگر حضور یافته بود، تعداد آموزشگاههای غیرمجاز بیشتر از آموزشگاههای مجاز است.
او در اینباره افزود: طبق تحقیقات کارگروه ویژه ما در تهران ۹۱۲ آموزشگاه مجاز و ۹۵۰ آموزشگاه غیرمجاز داریم.