همشهری آنلاین: حسن روحانی رییس جمهوری گفت: اگر پنج کشور دیگری که در توافق هسته‌ای همراه ما بودند به تعهد خود عمل کنند و تضمین دهند منافع ایران با ادامه برجام محقق می‌شود، این توافق علیرغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری ایران در نشست مشترک خبری با 'ماتریپالا سریسینا' همتای سریلانکایی خود و پس از امضای 5 سند همکاری میان دو کشور، اظهار داشت: اساس سیاست خارجی بر مبنای اخلاق، اعتماد و توجه به مقررات بین المللی است و بسیار خوشحالیم که ایران در هرگونه توافقی که امضا کرده به تعهدات خود پاییند بوده است.

دکتر روحانی گفت: متاسفیم یکی از کشورهای 1+5 یعنی آمریکا توافق مهم هسته ای که مورد تایید سازمان ملل قرار گرفته را نقض و اعلام کرد از توافق خارج می شود.

رییس جمهوری این اقدام آمریکا را ' به معنای زیرپاگذاشتن اخلاق، سیاست و راه صحیح دیپلماتیک و مقررات بین المللی' ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که پنج کشور دیگر که در این توافق همراه ما بوده اند به تعهد خود عمل کنند و به طرف ایرانی تضمین دهند منافع ایران با ادامه برجام محقق خواهد شد، این توافق علیرغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.