همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید کاری کنیم انتخابات باعث تعمیق کینه‌ها در دل‌ها شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دوشنبه (10 دی) در دیدار شاخه روحانیون حزب اعتماد ملی، با تبریک عید سعید غدیر به همه دوستداران اهل بیت (ع) و با تاکید بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انسجام اسلامی و اتحاد ملی، گفت: نباید کاری کنیم که انتخابات باعث تعمیق کینه‌ها در دل‌ها شود، بلکه باید با شیوه‌های درست به گونه‌ای عمل کنیم که در فضای رقابتی سالم، مردم را برای اثبات وفاداری خویش به نظام به پای صندوق‌های رای بیاوریم.

هاشمی رفسنجانی، حضور مردم را در عرصه‌های مختلف انقلاب، حلال همه‌ مشکلات دانست و گفت: پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب با امواج حضور آگاهانه مردم میسر شد و اکنون نیز که از آن مراحل گذشته‌ایم، انتخابات بهترین و مهمترین جلوه‌ حضور و مشارکت مردم در سرنوشت کشور است و مسئولان باید با فراهم کردن مقدمات انتخاباتی پرشور بگذارند مردم به هر کس که می‌خواهند، رای دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به احزاب را راهی برای تمرین مردم‌سالاری واقعی خواند و گفت: روحانیت نمی‌تواند از این شیوه رویگردان باشد، چون می‌تواند با تلفیق شیوه‌ سنتی تبلیغات مشافهه‌ای با شیوه‌ تبلیغات نوین امروزی، در راه رشد آگاهی مردم تلاش کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، با تحلیل دیدگاه‌های مختلف بعضی در حوزه‌های علمیه، گفت: حرکت امام با یارانی که زبرالحدید بودند، باعث شد که مردم و روحانیت از حالت یاس پس از قاجار و دوره‌ی رضاخان رها شوند و ثابت کنند که اسلام، قابلیت اداره هر نظامی را در هر زمانی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان گوشه‌هایی از مقاطع تاریخی ایران، گفت: رژیم پهلوی به انحای مختلف درصدد انزوای روحانیت بود؛ اما امام با سخنان حکیمانه و حرکت‌های مدبرانه، فضای سنگین و یاس‌آلود را شکست و انقلاب را با اتکا به مردم و با پیشتازی روحانیت به پیروزی رساند.

هاشمی رفسنجانی، در ادامه در پاسخ به نگرانی‌های حاضران درباره مشکلات مردم گفت: ریشه‌ همه‌ مشکلات در نبود رونق تولید است، چون اگر چرخ تولید کشور فعال باشد، همه بخش‌ها با توجه به عرضه و تقاضا خود را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود زیرساخت‌ها در کشور، گفت: می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تولید و زیربناها زمینه‌های زندگی بهتر مردم را تامین کنیم.

هاشمی رفسنجانی، در بخشی دیگر از سخنانش پناه بردن به خرافات را دور از شان امت مترقی پیرو مکتب اهل بیت دانست و گفت: روحانیون و احزاب می‌توانند با آموزش‌های درست و روزآمد بر آگاهی مردم بیفزایند.

وی با تشریح اوضاع حضور روحانیون در دوره‌های مختلف تاریخ ایران، گفت: انقلاب اسلامی از نظر مسئولیت روحانیت بی‌سابقه و بی‌نظیر است؛ چون در راس آن یک مجتهد جامع‌الشرایط قرار دارد.

هاشمی رفسنجانی، کناره‌گیری روحانیت از مسائل سیاسی را توجیه‌ناپذیر خواند و گفت: هر مقدار که حضور روحانیت تضعیف شود، به ضرر نظام خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ورود روحانیون به کارهای حزبی را یک امتیاز دانست و افزود: درباره‌ اهمیت حزب در نظام همین بس که اگر حزب جمهوری اسلامی در سال‌های اول پیروزی انقلاب نبود، انقلاب در اداره‌ قوای مختلف دچار مشکل می‌شد.

در آغاز این دیدار حجج‌الاسلام سید علی میرهادی، رییس شاخه‌ روحانیون حزب اعتماد ملی، موسوی از لرستان و تذروی از شهر ری به بیان دیدگاه‌های خویش در مسائل مختلف پرداختند.

میرهادی، با ارائه‌ گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های شاخه‌ روحانیون این حزب گفت: چگونگی حضور افراد و چگونگی عملکرد مجریان و ناظران از دغدغه‌های سیاسی روحانیون حزب اعتماد ملی است.

وی با اشاره به مشکلات مردم در تورم و گرانی و ترویج خرافات از سوی برخی در فضای فرهنگی و دینی، خواستار توجه بیشتر مسوولان کشور برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های امام و شهدا شد.