به گزارش ایسنا، در این بررسی گروهی از کارشناسان برای مدت 6 هفته به ارزیابی تبلیغات در مراکز خرید و فروش آنلاین در چهار کشور انگلیس، آلمان، فرانسه و روسیه پرداختند. بررسیها نشان داد فروش آنلاین گونههای جانوری در معرض خطر انقراض در سراسر اروپا رو به افزایش است که شامل طیف وسیعی از موجودات همچون اورانگوتان، خرس، یوزپلنگ، پرندگان و خزندگان میشود.
به گفته محققان در این بازه زمانی شش هفتهای بیش از 5000 تبلیغ برای خرید و فروش گونههای جانوری وجود داشته است که تجارت تمامی گونههای عرضه شده غیرقانونی یا محدود بوده است.
تقریبا 20 درصد تمامی این تبلیغات برای فروش عاج بوده و در حالی که موارد خرید و فروش عاج در انگلیس و فرانسه به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده افزایش قابل توجهی در آلمان مشاهده شده است.
به گزارش روزنامه گاردین، همچنین خرید و فروش خزندگان سهم 37 درصدی از این تبلیغات را به خود اختصاص میدهد و لاکپشتها به تعداد بسیار بالایی فروخته میشوند. همچنین خرید و فروش پرندگان در معرض خطر انقراض 31 درصد این تبلیغات را شامل میشود.