همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش دمای هوا در برخی مناطق به‌خصوص کاهش ۵ تا ۹ درجه‌ای در شمال کشور،از وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک دربعضی استان‌های کشور خبر داد.

احد وظیفه، مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شنبه ۵ خرداد با تضعیف سامانه بارشی، بارش‌ها به برخی مناطق شمال غرب ارتفاعات البرز، غرب دریای خزر و برخی نقاط غرب محدود و در این مناطق سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب می‌شود. يك‌شنبه ۶ خرداد با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

احد وظيفه با بیان این‌که يك‌شنبه ۶ خرداد این شرایط برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: شدت بارش در این روز در استان گلستان و بخش‌هایی از استان گیلان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که دوشنبه ۷ خرداد نیز برای ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال غرب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اواخر وقت امروز و فردا (۵ و ۶ خرداد) وزش باد شدید در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در شمال شرق و شرق کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به گفته احد وظيفه طی سه روز آینده دریای عمان به ویژه مناطق شرقی آن به سبب وزش باد شدید مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ خرداد) صاف همراه با وزش باد در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ۷ خرداد صاف گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.