همشهری‌آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی سه‌شنبه ۸ خرداد افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز (۸ خرداد) است و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متربرثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی و جنوبی و در شبانگاه بارش پراکنده و خفیف باران انتظار می‌رود.

حسين شهبازي در ادامه گفت:  چهارشنبه ۹ خرداد کیفیت هوای تهران کمابیش در محدوده سالم و و ناسالم برای گروه‌های حساس است و برای برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: انتظار می‌رود تا فردا (۹ خرداد) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط مطلوب‌تری نسبت به امروز قرار گیرد.

به گفته شهبازی، دمای تهران تا چهارشنبه ۹ خرداد روند کاهشی خواهد داشت.

او در پایان گفت: میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۹۲ و هوا در شرایط سالم است.