همشهری آنلاین: مستندساز برنده اسکار در حال تولید پروژه‌ای مخفیانه درباره رئیس‌جمهوری پرحاشیه آمریکا و مجری جنجالی تلویزیون است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، مايكل مور كه با مستندهاي جنجالي «فارنهايت 911» و «بولينگ براي كلمباين» شناخته مي‌شود، از جزئيات فيلم تازه خود درباره دونالد ترامپ و روزان بار خبر داد. او ويدئويي در فضاي مجازي به اشتراك گذاشت كه نشان مي‌دهد اواخر دهه 1990 همراه ترامپ به برنامه بار رفته و كنار رئيس‌جمهوري فعلي ايالات متحده نشسته است. مور در آن زمان مستند «راجر و من» را درباره شركت جنرال موتورز ساخته بود.

وقتي راجر اسميت، مدير عامل جنرال موتورز تصميم به تعطيلي شركت‌هاي خود در فيلنت ايالت ميشيگان گرفت و زندگي هزاران نفر را به مخاطره انداخت، مور فيلمي درباره اين فاجعه اقتصادي ساخت. بار در برنامه خود مور را اينگونه با ترامپ معرفي كرد: مخالف فلسفي مديران جنرال موتورز. ترامپ هم كه آن زمان يك تاجر سرشناس بود، به شدت از مستند «راجر و من» مور خوب گفت و اعتراف كرد كه حسابي از فيلم خوشش آمده است.

حالا اين سه نفر قرار است پس از سال‌ها كنار هم قرار بگيرند و موضوع يك فيلم جنجالي بشوند. ترامپ امروز رئيس‌جمهوري آمريكاست و بار هم پس از سال‌ها اجراي برنامه‌اي محبوب و پربيننده، به دليل گذاشتن يك متن نژادپرستانه در فضاي مجازي جايگاه و شغل خود را در تلويزيون آمريكا از دست داده است. با اينكه بار و مور سال 2016 در پويش كاهش نفرت عليه ترامپ همكاري كرده بودند اما پس از آن به دشمنان خوني هم تبديل شدند.

مستندساز برنده جايزه‌هاي اسكار و نخل طلا پيش از اين نفرت خود را به شكل‌هاي مختلف نسبت به ترامپ آشكار كرده و اين تازه‌ترين تجربه او در عرصه سينماست. بار هم در ماه‌هاي اخير طرفدار رئيس‌جمهوري جنجالي آمريكا بوده و در عوض حمايت او را هم داشته است.