علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به الحاق شرکت مجتمعهای ایستگاهی مترو به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: شرکت مجتمعهای ایستگاهی، زیر نظر مترو فعالیت میکرد و وظایفی در حوزه شهرسازی، درآمدزایی و ... داشت؛ اما بنا به دلایلی از مترو جدا و به معاونت مالی سپرده شد.
علي امام گفت: پس از بحثهای طولانی سرانجام در زمان آقای نجفی شهردار سابق تهران، در توافقهاي شفاهی، انتقال شرکت مجتمعهای ایستگاهی از معاونت مالی به مترو مورد تایید قرار گرفت.اما به صورت مکتوب هفته گذشته فیمابین معاون حمل و نقل و ترافیک و معاون مالی تفاهمنامهای در خصوص جابهجایی مدیریت شرکت مجتمعهای ایستگاهی مترو از معاونت مالی به معاونت حمل و نقل منعقد شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه در گذشته طرح ایجاد مجتمع بر روی 35 ایستگاه منعقد شده بود، گفت: با این حال میبینیم که دو سوم طرحهای تایید شده به سرانجام نرسیدند .در حال حاضر 106 ایستگاه مترو در دست بهره برداری هستند و در ماههای آینده نیز ایستگاههای خط 6 و 7 مترو هم به تدریج وارد مدار میشوند و عملا تعداد ایستگاهها به 155 ایستگاه میرسد اما تنها 35 ایستگاه طرح مجتمعی دارند.
امام با بیان اینکه از سال گذشته با تغییر مدیرعامل شرکت مجتمعهای ایستگاهی مترو فعالیتها در این شرکت افزایش یافت اما باید سرعت بالاتری به خود بگیرد، تصریح کرد: با انتقال مدیریت شرکت مجتمعهای ایستگاهی به مترو از طریق مشاوران خطوط نسبت به شناسایی ظرفیتهای ایستگاههای مترو برای تاسیس مجتمعهای ایستگاهی اقدام خواهیم کرد.
او افزود: مجتمعهای ایستگاهی علاوه بر درآمدزایی در حوزه معماری، شهرسازی و ... نیز میتوانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند. قطعا پس از شناسایی ظرفیت ایستگاههای مترو، نسبت به برگزاری مزایده برای تاسیس مجتمعهای ایستگاهی اقدام خواهیم کرد تا شاهد اتفاقهاي خوبی در عرصه ساخت مترو باشیم.