رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه قبل از ترک سنگال در فرودگاه داکار گفت: مواضع ما درباره انرژی هسته‌ای قبلاً اعلام شده است و هیچ تغییری در آن اتفاق نیفتاده‌است.

به گزارش خبرنگاراعزامی ایرنا، " محمود احمدی نژاد" در پاسخ به سئوال خبرنگار رویترز افزود: ما علاقه‌مند به مذاکره هستیم و فکر می‌کنیم همه مسایل با منطق ومذاکره قابل حل است.

رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فرانسه درخصوص تهدید آمریکا در خصوص تحریم فوری علیه ایران گفت: فکر نمی‌کنم تحریمی اتفاق بیفتد، چون دلیلی برای این کار وجود ندارد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: مسئولان آمریکا خوب است از موضع عصبانیت اظهار نظر نکنند.

وی افزود: براساس قانون و عدالت می‌توان دنیا را بهتر اداره کرد.

رئیس جمهوری درادامه سخنان خود اظهارداشت: ضمن اینکه ما ‪ ۲۷‬سال است که ازجانب آمریکا در تحریم هستیم و فکر نمی‌کنیم اتفاق جدیدی بیفتد و در هرصورت ما برای همه شرایط آماده‌ایم.

خبرنگار دیگری از رئیس‌جمهوری پرسید آیا برای شرکت در سازمان ملل، آمریکا به شما ویزا داده‌است، گفت: سازمان ملل جای مستقلی‌است و جزو ایالات متحده آمریکا نیست.

احمدی نژاد همچنین روابط دو کشور ایران وسنگال را بسیارخوب و رو به گسترش توصیف کرد و گفت: همکاری‌های بسیارخوبی در زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داریم.

رئیس جمهوری درپایان از مهمان‌نوازی رئیس جمهوری سنگال و مردم این کشور قدردانی کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از سنگال برای شرکت در چهاردهمین اجلاس سران غیرمتعهدها عازم هاوانا پایتخت کوبا شد و درپی آن به ونزوئلا خواهد رفت.

شرکت درنشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مرحله آخر سفر دوره‌ای احمدی نژاد است.