همشهری آنلاین: سیاست گذاران اصلی بخش توسعه هوش مصنوعی در اروپا گردهم آمدند تا تصمیمات مهم آینده دنیای روبوت ها و هوش مصنوعی در عرصه اروپایی را اتخاذ کنند. محور اصلی گفتگوهای مقامات اروپایی در زمینه هوش مصنوعی، توسعه این علم در آموزش و پرورش و امور امنیتی بود.

به گزارش يورونيوز، کاتلین مولر، رئیس موسسه مطالعات هوش مصنوعی وابسته به اتحادیه اروپا می گوید: « اروپا همزمان با گسترش هوش مصنوعی باید بتواند نقش نوع بشر را فراموش نکند و نباید اجازه دهیم که ماشین ها جای انسان را گرفته و کنترل زندگی ما را عهده دار شوند.»

توسعه علم هوش مصنوعی یکی از مهم ترین دغدغه ها و اولویت های اتحادیه اروپا در سال های اخیر بوده است. ماریا گابریل، کمیسر بخش دیجیتال و اقتصاد اینترنتی اروپا در این نشست حاضر بود و گفت: «توسعه هوش مصنوعی مهم ترین اولویت سیاسی اتحادیه اروپا است.»

هفته گذشته کمیسیون اروپا در مشارکت با شرکت های خصوصی دنیای دیجیتال و هوش مصنوعی اتحادیه اروپا خبر از پروژه جدید سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات پیشرفته داد. ماریا گابریل درباره این بیانیه گفت: « ما در دوران نویی از فناوری های دیجیتالی زندگی می کنیم. با این حال برنامه ها و پروژه های اتحادیه اروپا تاخیر زیادی نسبت به کشور چین و ایالات متحده در زمینه توسعه هوش مصنوعی دارند.»

در جهت توسعه هوش مصنوعی کمیسیون اروپا برای هرسال بودجه ۲۰ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۰ به آن اختصاص داده است.