همشهری آنلاین: ۵۵ هزار متر طول از کانال‌های منطقه ۱۹ طی گذشت سه ماه لایروبی، پاکسازی و شستشو شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری ومحیط زیست با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به هدایت آب های سطحی مناطق شمالی تهران به جنوب شهر و قرار گرفتن این محدوده در پایین دست، لذا برای تأمين بهداشت عمومي محيط زيست، سهولت جريان آب و پيشگيري از شيوع بيماريها مسري لایروبی 27 کانال در محدوده نواحی پنجگانه از سوی اداره مسیل‌ها و قنوات این حوزه به طورمستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طول کل کانال ها این منطقه 39 هزار متر است افزود: کانال‌های دانشگاه ،صمدي، بهمنيار، لقمان، دولتخواه، فرهنگيان، بهار و دلجويي، دردشت و پل شكوفه ،شقايق ،دولتخواه،پل ساوه،حاشيه تندگويان و بستان،نيايش به متراژ،حاشيه ضلع غربي و شرقي شهيد كاظمي، ميثاق و منقلبي، حاشيه اتوبان شقايق، پل ساوه عمده کانال‌های لایروبی شده در سطح منطقه هستند.

زنگنه فر خاطر نشان کرد: این اقدام به منظور پاکسازی کانال ها و جلوگیری از آبگرفتگی‌ها احتمالی بوسیله ماشین آلات سنگین و مکانیکی، بیل زنجیری، لودر بابکت، خاور و ... کامیون شن، لجن و نخاله انجام شد.

به گفته این مسئول: طبق جدول زمان‌بندي شده به طور منظم و مستمر رسيدگي به وضعيت كانال‌ها و حوضچه‌هاي رسوبگير از نظر فني و بهداشت صورت مي گيرد تا شرايط زيستي مناسب براي شهروندان ايجاد شود.