همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه چهار تهران از اجرای طرح حمایت عمرانی خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، مدارس شمال شرق تهران نونوار می‌شوند.

سیدعلیرضا حسینی، شهردار منطقه چهار با بیان این خبر افزود: طرح حمایت از مدارس با هدف ارائه ارتقاء سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به دانش‌آموزان در قالب بهسازی، ایمن‌سازی و افزایش کیفیت محیطی مدارس در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، عليرضا حسيني با اشاره به تخصیص بودجه و افزایش تعداد مدارس در اجرای این طرح گفت: درسال‌های گذشته به بهسازی مدارس در تعدادی مدارس انجام مي‌شد اما در سال جاری با تخصیص بودجه کمتر و تعداد بیشتری از مدارس منطقه با همکاری آموزش و پرورش تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

او با اشاره به این‌که فعالیت‌های عمرانی و تجهیزی درمدارس منطقه با تخصیص قدرالسهم اعتباری انجام مي‌شود،گفت: تقسیم اعتبار نقد و غیر نقد در مدارس دربخش عمرانی با هدف تعمیر، نگهداری و بهینه سازی فضاهای کالبدی و تأسیساتی مدارس و در بخش تجهیزی تأمین، تکمیل وسایل مورد نیاز آموزشی، فرهنگی و ورزشی اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه چهار افزود: همچنین در بخش فعالیت‌های برنامه‌های آموزشی فرهنگی و هنری، اجتماعی و ورزشی با هدف ارتقا اخلاق شهروندی و مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

حسینی در ادامه به اولویت‌بندی بهسازی مدارس گفت: الویت اجرای طرح با مدارس نیازمند و محله‌هاي محروم، مدارس تحت پوشش طرح شهردارمدرسه، مدارس شاهد و مدارس مشارکتی که تاکنون بودجه حمایتی دریافت نکرده‌اند، است.

او در پایان با بیان این‌که منطقه چهار دارای 612 مدرسه و مرکز آموزشی است، افزود: در منطقه چهار به عنوان بزرگ‌ترین منطقه تهران با جمعیت دانش‌آموزی 128 هزار و 629 نفر است و در سال گذشته فعالیت عمرانی و و تجهیزی درقالب طرح حمایتی در 123مدرسه منطقه اجرایی شد.