همشهری آنلاین: وزیر ارشاد با اشاره به التهاب بازار کاغذ و اینکه باید همه موجودی‌ها ارزیابی و تحلیل شود، گفت نیز برای بازگشت آرامش به بازار کاغذ و جلوگیری از پاره‌ای از التهابات انجام و به نتایج مطلوبی نیز دست یافتیم.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح روند مسائل و مشکلات بازار کاغذ مطبوعات و ناشران و حوزه کتاب ، اظهارداشت: سال گذشته تغییرات محسوسی در قیمت جهانی کاغذ بوجود آمد که به دنبال آن اثر منفی را نیز در قیمت داخلی این کالا در کشور گذاشت و از سویی نیز نوسانات قیمت ارز نیز به اعتبارهمین وابستگی تغییرات ارز گرانی این کالا را همراه داشت.

وی یادآورشد: در ادامه نوسانات قیمت و کمبود کاغذ، کمیته و کارگروه کاغذ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مجموعه‌های دیگر تلاش‌هایی صورت گرفت تا کاغذ در زمره کالاهای اساسی یک و مطرح باقی بماند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: کارگروه دولتی‌ها، انجمن واردکنندگان و مصرف کنندگان کاغذ همراه با فروشندگان این کالا نیز برای بازگشت آرامش به بازار کاغذ و جلوگیری از پاره‌ای از التهابات انجام و به نتایج مطلوبی نیز دست یافت.

صالحی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص موضوع احتکار کاغذ و عدم توزیع آن در بازار مصرف نیز، اظهار داشت: مقرر شده است که در اسرع وقت موجودی کاغذ وارداتی و داخلی طی فرآیندی ارزیابی، تحلیل و آسیب شناسی جدی صورت گیرد تا بدون هیچ گونه دغدغه‌ای کاغذ در اختیار مصرف کنندگان واقعی این کالا قرار گیرد.