تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

همشهری آنلاین: رییس اداره محیط زیست شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان در شرق استان گلستان گفت: شکارچی غیرمجاز با شلیک گلوله تفنگ ساچمه‌ای یکی از محیط‌بانان این اداره را در رامیان زخمی کرد.

غلامرضا کریمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: "اصغر بذرافشان" در این حادثه که صبح روز گذشته ( دوشنبه 18 تير) حد فاصل روستاهای شش آب و قورچای شهرستان رامیان روی داد از ناحیه دست چپ مورد اصابت گلوله شکارچی متخلف قرار گرفت.

وی در تشریح حادثه گفت: هنگامی که محیط بان در حال گشت‌زنی بود متوجه حضور شکارچی متخلف می‌شود که به وی فرمان توقف و ایست می‌دهد اما این فرد به هشدار محیط‌بان بی‌اعتنایی می‌کند.

کریمی با بیان اینکه شکارچی متخلف اقدام به شلیک هوایی و سپس شلیک به سمت محیط بان می‌کند، اضافه کرد: محیط بان رامیانی پس از شلیک شکارچی برای برخورد نکردن ساچمه‌ها، خود را به سمت دیگر پرت می‌کند که مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از این حادثه، شکارچی متخلف با رها کردن کوله پشتی و وسایل خود، از محل متواری شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان افزود: محیط بان زخمی پس از درمان ابتدایی به وسیله امدادگران جمعیت هلال احمر روستای شش آب با کمک نیروهای فوریت پزشکی 115 به بیمارستان آزادشهر منتقل شد.
کریمی گفت: حال محیط بان زخمی اکنون مساعد است.

شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان در مجموع با جمعیت 550 هزار نفر در شرق استان گلستان قرار دارند.