همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: دانشجویان ایرانی خارج از کشور که قصد داشته باشند به کشور بازگردند، در چارچوب اعلام شده، مشمول استعداد درخشان می‌شوند.

به گزارش مهر، محمدرضا آهنچیان با اشاره به بحث تحریم و افزایش قیمت دلار گفت: تحریم و افزایش قیمت دلار یک موجی را ایجاد کرد، بر همین اساس برای همراهی با دانشجویان ایرانی خارج از کشور و هموار کردن راه برگشت آنها، دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برنامه‌هایی را تدوین کرد.

وی ادامه داد: راه بازگشت را برای دانشجویانی که به تازگی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده‌اند و یا در شرف اتمام تحصیلات خود بوده و می‌خواهند بازگردند، تسهیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: این دانشجویان اگر ۵۰ درصد واحدهای خود را در ایران بگذارند، می‌توانند مشمول دانشجویان استعداد درخشان شوند.

وی افزود: یک بندی هم بزودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که درخواست این دانشجویان به عنوان دانشجوی استعداد درخشان بررسی شود.

آهنچیان یادآور شد: در گذشته این دانشجویان به عنوان دانشجوی استعداد درخشان پذیرش نمی‌شدند، دلیل عدم پذیرش این دانشجویان نیز این بود که آنها از طریق سازمان سنجش آموزش كشور پذیرش نشده و حق نداشتند استعداد درخشان باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: این کار در راستای همراهی با دانشجویان ایرانی خارج از کشور صورت می‌گیرد.