تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال ۹۸ دو کنکور در کشور برگزار می‌شود که یکی از آنها برای فارغ‌التحصیلان نظام جدید و کنکور دیگر برای پشت نوبتی‌های سال‌های گذشته خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان با اعلام اين خبر گفت: سهم سابقه تحصیلی در کنکور سال آینده 30 درصد خواهد بود و امتحانات نهایی در سال تحصیلی آینده برای پایه دوازدهم برگزار خواهد شد و این 30 درصد از همین پایه اعمال می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان در کنار حضور در امتحانات نهایی پایه دوازدهم خود را برای کنکور نیز آماده می‌کنند، گفت: برای نظام قدیمی نیز 25 درصد نمره از امتحانات نهایی و 5 درصد از پیش دانشگاهی در کنکور لحاظ خواهد شد.

زرافشان افزود: برای ترمیم نمرات، نسبت به برگزاری آزمون مجدد و حضور دانش‌آموزان اقدام خواهیم کرد تا به نوعی این نمرات ترمیم شود. در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز پیشنهاد کردیم امتحانات به گونه‌ای طراحی شود که زمینه ادامه تحصیل دانش‌آموزان این شاخه به صورت کاردانی پیوسته فراهم شده و آنها دیگر در امتحان نهایی و کنکور حضور نداشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: کار استقرار این پایه را با تامین فضای مورد نیاز و نیروی انسانی در استان‌ها دنبال می‌کنیم و بر این باوریم با ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌توانیم به شکل کامل به استقرار نظام جدید آموزشی کمک کنیم.