معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: هم‌اکنون ‪ ۲۰‬اکیپ امداد و نجات این جمعیت در جاده‌های این استان در حال خدمات رسانی به در راه‌ماندگان هستند.

احمد علیخانی یکشنبه شب در گفتگو با ایرنا افزود: با شروع بارش برف و کولاک تمام ‪ ۱۲‬پایگاه ثابت و سیار این جمعیت کار خود را آغاز کرده‌است.

وی با بیان اینکه فقط در محور قزوین به کوهین و تاکستان به ضیاء‌آباد احتمال دارد که در راه ماندگانی وجود داشته‌باشند گفت: در تلاش هستیم تا نیروهای امدای را به آن مناطق برسانیم.

علیخانی افزود: در محور بوئین زهرا به ساوه و در گردنه هجیب نیز امکان امداد رسانی نبود که در ساعت ‪ ۲۱‬امشب با بازگشایی مسیر، در راه ماندگان در پایگاه هلال احمر اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد: برای مسافرینی که در راه مانده‌اند توزیع تغذیه، پتو و بنزین داشته‌ایم و با کمک دانشگاه آزاداسلامی و تعدادی از کارخانجات به تمام ‪ ۹‬هزار نفری که در استان اسکان داده شده‌اند، غذای گرم داده شده است.

علیخانی همچنین گفت: با توجه به امکانات موجود و تعامل و همکاری خوبی که بین دستگاههای مختلف وجود دارد در حال حاضر نیازی به امکانات دیگر استانهای کشور نداریم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین نیز در گفتگو با ایرنا گفت: امداد رسانی به تمام در راه ماندگان این استان صورت گرفته است.

محمدصادق پورمهدی اظهار داشت: تاکنون بیش از ‪ ۹‬هزارنفر از این افراد در مساجد و حسینیه‌ها اسکان داده شده که تاکنون هشتادنفر از مسافران توسط راه‌آهن به تهران منتقل و در تلاش هستیم تا تعداد بیشتری از این افراد را از این مسیر به تهران بفرستیم.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه بارش برف و بسته شدن راه‌ها دراین استان تلفات جانی نداشته از شهروندان خواست تا مطلوب شدن شرایط جوی، از تردد در جاده‌های استان خودداری کنند.

برچسب‌ها