به گزارش مهر؛ مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی درباره پاسخ به انتقادها نسبت به تبلیغات بیش از حد در برنامههای تلویزیونی همچون ویژه برنامه جام جهانی فوتبال «۲۰۱۸» اظهار کرد: اسپانسر نه تنها در این برنامه بلکه در دیگر برنامههای پرمخاطب مثل «دورهمی» و «خندوانه» سعی میکند هزینهها را تقبل کند تا ظرفیت برنامهسازی را بالا ببرد. در این برنامههای پربیننده به دلیل علاقه اسپانسر و همچنین هزینه بالای برنامهها، تعاملی بین ما و اسپانسرها شکل میگیرد.
- تلاش برای به حداقل رساندن تاثیر اسپانسرها
وی اضافه کرد: بودجه جاری سازمان صداوسیما اقتضا نمیکند که ما مستقل به سمت این برنامهها برویم. خود ما درصدد این هستیم که تاثیر اسپانسرها به حداقل خود برسد البته مدیریت برنامه اصلا دست اسپانسرها نیست ولی ما برای اینکه تاثیرات را مدیریت کنیم باید تلاش کنیم با توجیه حوزههایی که بودجه ها را تصویب میکنند متقاعدشان کنیم دست ما را در برنامههای پرهزینه بازتر بگذارند.
معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به ساخت سریالها از طریق سرمایهگذاری اسپانسرها تصریح کرد: ساخت یک سریال پرهزینه چهل برابر سریال های عادی و عمومی هزینه می برد و اگر ما بخواهیم هر سال چنین سریالی داشته باشیم باید منابعی در اختیار داشته باشیم و چون در حال حاضر این منابع مالی را نداریم اسپانسرها این پشتیبانیها را انجام می دهند.
- مذاکره با مجلس برای تامین منابع مالی
وی همچنین از مذاکره با مجلس شورای اسلامی برای دریافت بودجه بیشتر اظهار کرد: مذاکراتی هم با مجلس شورای اسلامی داشته ایم که شاید بتوانیم بخشی از این منابع را تامین کنیم و به میزانی که این منابع فراهم شود از اسپانسرها کمتر بهره گرفته میشود.
- «نود» با شتاب بیشتر ادامه می یابد
میرباقری درباره پایان برنامه «۲۰۱۸» و آغاز دوباره «نود» هم یادآور شد: «نود» با اجرای فردوسی پور همچنان ادامه دارد، مخاطب رضایت کامل از برنامه «۲۰۱۸» داشته است و با تعامل عالی که بین آقای فروغی مدیر شبکه سه، گروه ورزش و آقای فردوسی پور وجود دارد «نود» با شتاب بیشتری ادامه پیدا می کند.