همشهری‌آنلاین: معاون امور شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ اعلام کرد: راسته‌هایی که مراکز تجاری و جزو نقاط پر تردد منطقه محسوب می‌شوند، روزانه ۵ بار زباله‌هایشان جمع آوری می‌شود.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، افشین خدامی گفت:در هر ساعت از روز که در منطقه حضور پیدا کنید منطقه پاکیزه است.در برخی محورهای پرتردد همچون خیابان انقلاب نگه‌داشت شهر به صورت دقیقه‌ای انجام شده و کارگران خدمات شهری به صورت متناوب در حال فعالیت هستند.

افشين خدامی تصریح کرد: باتوجه به نظرسنجی‌های مردمی، شهروندان رضایتمندی نسبی نسبت به جمع آوری زباله و نگه‌داشت شهر در قلب پایتخت دارند.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 اضافه کرد: بخش مهمی از موضوع زباله و نگه‌داشت شهر به فرهنگ مردم بازمی‌گردد، شهروندان باید بدانند که نباید در طول روز زباله‌های خود را در سطل زباله‌های شهری تخلیه کنند و سعی کنند که ساعت 9 شب زباله‌های تولیده شده‌‌شان تخلیه شود.

خدامی همچنین به فرهنگ سازی انجام شده برای تفکیک زباله‌های تر از خشک اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها در مساجد، در ایستگاه‌های بازیافت سطح منطقه و مدارس تلاش بسیاری برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله شده‌ و طی این سال‌ها درصد تفکیک زباله در میان شهروندان منطقه افزایش یافته‌است.