همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران از برگزاری کلاس‌های رایگان آموزش فرهنگ ترافیک برای بیش از ۲ هزار نفر از شهروندان ساکن در محله‌های مرکزی پایتخت طی ۳ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، عبدالمطلب توجهی با تاکید بر این که یکی از سیاست‌های مهم شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل، ارائه آموزش‌های مستمر به شهروندان و آشنا کردن آن‌ها با اصول پایه این حوزه است، افزود: از آنجایی که میزان تردد وسایل نقلیه و همچنین تراکم جمعیت در مرکز تهران بیشتر از سایر نقاط شهر است؛ رعایت مقررات و احترام به قوانین موجود بسیار مهم است و به تداوم نظم ترافیکی منجر می‌شود.

عبدالمطلب توجهی گفت: از همین رو، ارائه آموزش‌های ترافیکی به شهروندان در این محدوده از اهمیت بالایی برخوردار است و انجام این کار از طرف شهرداری تهران با حساسیت زیادی پیگیری می‌شود. طبق روال سال‌های گذشته، واحد آموزش معاونت ترافیک منطقه 11 در 3 ماهه ابتدایی سال جاری، کلاس و کارگاه های مختلفی برای شهروندان این محدوده شهر برگزار کرده که مخاطبان آن بیش از 2 هزارنفر بوده اند.

او ادامه داد: در برنامه‌های مذکور که پارک‌های آموزش ترافیک شهرداری و مهد کودک ها، حدود 20 مدرسه مقاطع ابتدایی تا دبیرستان و 17 سرای محله این منطقه میزبان برگزاری آن بوده اند؛ موضوع‌هايی همچون شناخت علائم ترافیکی شهری و برون‌شهری، ترافیک و نقش آن در آلودگی هوای تهران، استفاده از کلاه ایمنی و استفاده از کمربند و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به افراد آموزش داده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران در عین حال بیان نحوه صحیح و اصولی عبور از عرض معابر و استفاده از پل‌های هوایی و جان پناه‌های عابر پیاده و دوچرخه را یکی دیگر از سرفصل های مهم آموزشی 3 ماهه گذشته واحد آموزش ترافیک این منطقه عنوان کرد.