الان زمانی است که بچههای مطبوعات باید خودشان را به روزتر کنند، خبر و نحوه ارتباط با مخاطب را بشناسند. من سالهاست که عنوان میکنم روزنامهنگاران باید سواد رسانهای خود را ارتقا دهند یعنی اگر قرار باشد مثل سالهای گذشته فقط کار کپی کردن اخبار را انجام دهیم همین مقدار تیراژ رسانههای مکتوب را هم از دست میدهیم و باید به سراغ مشاغل دیگر برویم. من، خبرنگاران و روزنامهنگاران زیادی را در نشریات میشناسم که قابلیتهای بسیاری در روزنامهنگاری دارند.
تداوم نوآوری میتواند در تجدید حیات مطبوعات نوشتاری کمک مؤثری باشد. موضوع دیگر این است که مشکل مالی و پیچیدگیهای درآمدی تنها مختص رسانههای مکتوب و مطبوعات نیست و مسئلهای همگانی است و در همه مشاغل مشاهده میشود. بهنظر من اگر روزنامهای با شرایط فعلی بتواند خود را سرپا نگه دارد و از این پیچ تاریخی بگذرد هنر بزرگی کرده است و در این زمان است که عیار روزنامه مشخص میشود؛ یعنی بتوانیم روزنامهای را منتشر کنیم که خریداری شود. الان زمان مناسبی است که در مبحث روزنامهنگاری خودمان را آزمایش کنیم و ببینیم چند مرده حلاجیم.