همشهری آنلاین: آزمایش سامانۀ خودران قطار تندرو چین موسوم به سامانۀ سی تری+اِی تی او به پایان رسید.

اجرای آزمایش این سامانۀ بومی (C3+ATO) که توسط شرکت علائم و ارتباطات قطار چین برای نصب بر قطارهای تندرو 350 کیلومتر در ساعت طراحی شده و توسعه یافته، نشانگر پیشرفت چین در فناوری خودرانی قطار تندرو است.

به گفته یکی از مسؤولان پژوهشگاه این شرکت، کل این سامانه، سازه‌ها و نرم افزارهای کلیدی و تجهیزات آن بومی سازی شده است و وابستگی چین به خارج در فناوری و تجهیزات خودران قطار تندرو پایان یافته است