همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه مرزهای کشور از امنیت پایدار برخوردار است و خراسان جنوبی استانی مرزی و امن ترین استان کشور است.

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه بازدید از مرکز آموزش 04 نزاجا امام رضا (ع) بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: امنیت موجود در کشور نشانه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما با همسایگان خود طبق اسلام و قانون با حسن همجواری رفتار می کنیم و همسایه های ما هم رفتار خوبی با ایران دارند.

وی ادامه داد: با عنایت خداوند و بصیرت بی بدیل فرمانده معظم کل قوا، هیچ خطری مرزها و نظام ما را تهدید نمی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جنجال های سیاسی و کش مکش ها همیشه وجود دارد و مهم این است که موقعیت زمانی را درک کرده و به معنای واقعی کلمه ولایت مدار باشیم و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی گفت: مشکلات امروز در کشور شکل حبابی داشته و نمی تواند ساحت قدسی جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهد.

امیر حیدری افزود: ممکن است مشکلات امروز اثراتی را در اقتصاد و بازار داشته باشد که ملت بزرگ ایران با صبر و حوصله و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بر این مشکلات پیروز می شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در آمایش جدید نیروی زمینی ارتش توجه ویژه ای به استان خراسان جنوبی شده است و به زودی یک قرارگاه لشکری را در بیرجند مستقر می کنیم.

وی تصریح کرد که قرارگاه لشکری ستاد فرماندهی است که بتواند یک لشکر را اداره کرده و کنترل و فرماندهی کند.

سرتیپ حیدری اظهار داشت: در طرح آمایش جدید نیروی زمینی ارتش در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی نیز یک تیپ مستقر می شود و به لحاظ مکانیزه کردن نوع مراقبت از مرز در خراسان جنوبی توجه ویژه شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بیشتر پادگان هایی که نیروی زمینی دارد طبق طرح های سابق بوده و بیشتر در گستره غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور هستند.

وی بیان کرد: امروز توجه نیروی زمینی بیشتر معطوف به شرق و جنوب شرق است و بسیاری از تیپ ها و پادگان ها در آمایش جدید سرزمینی منتقل می شوند و نهبندان یکی از مناطق هدف این طرح است.

سرتیپ حیدری افزود: خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که در دفاع مقدس سهم بزرگی داشته است و امروز با هدف تعظیم شهیدان بزرگوار این منطقه و احترام به مردم خراسان جنوبی، توفیق حضور در مرکز آموزش 04 امام رضا (ع) را پیدا کردیم.

وی گفت: مرکز 04 بیرجند یکی از مراکز مهم کاربردی در نیروی زمینی است و در این مرکز سربازان آموزش لازم را گذرانده و کسانی که دارای تحصیلات تکمیلی هستند در این مرکز آموزش می بینند.