همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس «ارز شناور» را یکی از راه‌کارهای بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز دانست و از گنجانده شدن این راه‌کار در بسته ارزی جدید بانک مرکزی خبر داد.

ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بسته ارزی جدید بانک مرکزی بسته‌ای علمی‌تر، کامل‌تر و دقیق‌تر است و امیدواری برای پایداری نرخ‌ها در بازار ارز را بیشتر می‌کند.

وی از کاهش شدید خرید و فروش فیزیکی کالا در بازار در پی تلاطم‌های افسار گسیخته قیمتها در بازار ارز سخن گفت و افزود: دستگاه‌های نظارتی و ماموران ستاد مبارزه با مفاسد کالا و ارز هم نمی‌دانند که یقه چه کسی را در این نابسامانی اقتصادی بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به درخواست مذاکره رییس‌جمهور آمریکا، گفت: با وجودی که اصل گفت‌وگو و مذاکره با ارزش است اما درخواست مذاکره ترامپ به دلیل  غيرقابل اعتماد بودن این فرد، قابل اعتنا نیست. مسیر مذاکره با دنیا باز است به شرطی که طرفمان انسان‌های منطقی و قابل اعتمادی باشند. مذاکره با اروپا هم ادامه دارد و تحلیل‌ها خبر از نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال محدود کردن کشور به مذاکره با کشورهای اروپایی را اشتباه دانست و افزود: بزرگترین مشکل دولت روحانی این بود که همه امور کشور را به برجام و سیاست خارجی گره زد و بحران رکود، بیکاری و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی را داشتیم و این بحران‌ها در سایه نابسامانی‌های ارز و طلا قرار گرفت. باید از این فضا خارج شویم.

سروش مجموعه دولت را در سامان دادن وضعیت نابسامان اقتصادی را «توانمند» دانست و از دولتمردان پرسید: از دی ۱۳۹۶ می‌دانستیم آمریکا از برجام خارج می‌شود اما از دی‌ماه تا اردیبهشت ۱۳۹۷ که رسما اعلام شد، چه کردید؟ مگر اطلاع نداشتید که قرار است چه اتفاقی بیفتد؟