تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۶

همشهری آنلاین: مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران همایش" تهران 1400" را با هدف بررسی چشم انداز فرهنگی و اجتماعی پایتخت در افق 1404 برگزار می کند.

محمد حسن مظفری رئیس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران افزود: در این همایش که 23دی در کتابخانه ملی برگزار می‌شود، صد نفر از استادان دانشگاه حضور دارند و در آن از 60مقاله ارسالی و 14 مقاله در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی، خانواده، مسکن و فراغت ارائه می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر مظفری هدف از برپایی همایش" تهران 1400" را ایجاد انگیزه آینده پژوهی و آینده‌نگری در میان استادان و توجه‌دادن مدیران فرهنگی اجتماعی به افق‌های آینده کشور بیان کرد.

وی درخصوص محورهای همایش گفت: هویت اسلامی ایرانی و انقلابی تهران (ارزشها و باورها)،‌ هویت تهران (سنتی‌گرایی، مدرن، پسامدرن)، فرصت‌ها و آسیب‌های فرهنگی تهران، جایگاه فرهنگی امروز و فردای تهران در سطح ملی، بین‌المللی، جایگاه تهران در دنیای مجازی، صنعت فراغت و سرگرمی تهران، مسائل فرهنگی اجتماعی، ‌خانواده، زنان، جوانان، کودکان وسالمندان، فضاهای عمومی، اتحادیه‌ها، اصناف و محیط زیست شهری از جمله این محورهاست.

رئیس مرکز مطالعات فرهنگی افزود: خلاصه 60 مقالات ارائه شده دراین همایش به صورت کتابی چاپ شده است که در پایان همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.