همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی مقابل کره‌جنوبی انتقام شکست چهار سال پیش را گرفت و به دیدار پایانی بازی‌های آسیایی جاکارتا راه یافت.

به گزارش همشهري آنلاين، نخستين بازي مرحله نيمه‌نهايي رشته بسكتبال بازي‌هاي آسيايي 2018 از ساعت 13:30 پنجشنبه هشتم شهريور بين تيم‌هاي ملي ايران و كره‌جنوبي برگزار شد؛ رقابتي تكراري كه يادآور بازي نهايي بازي‌هاي آسيايي 2014 در اينچئون كره‌جنوبي بود. اين بازي از همان ابتدا با برتري ملي‌پوشان ايران ادامه يافت و سرانجام پس از چهار وقت 10 دقيقه‌اي با نتيجه 80 بر 68 به سود قرمزپوشان ايراني به پايان رسيد.

ايران كوارتر اول را با حساب 21 بر 14 برد و نتيجه در پايان نيمه اول 40 به 28 به سود ملي‌پوشان ايران بود. آنچه در اين نيمه بيش از همه به چشم آمد، رقابت ميان حامد حدادي از ايران و ريكاردو پرستن رتليف، بازيكن سيه‌چرده و آمريكايي‌تبار تيم ملي كره‌جنوبي بود كه هر كدام بار امتياز گرفتن را تنهايي به دوش كشيدند و اين مسئوليت را به بهترين شكل ممكن به انجام رساندند. گرچه حدادي تا حدودي بهتر از رقيب خود عمل كرد.

برتري ايران در كوارتر سوم هم ادامه داشت و اين 10 دقيقه با نتيجه 23 بر 20 به سود ايران به پايان رسيد. با رسيدن اختلاف امتياز به 15، خيال بازيكنان و مربيان ايران تا حدودي راحت شد. هر چند كره‌اي‌ها نشان داده بودند از راه دور مي‌توانند با زدن شوت‌هاي سه امتيازي خيلي زود فاصله را كم و كمتر كنند. آنها كوارتر پاياني را 20 بر 17 به سود خود پايان دادند تا ايران در نهايت با برتري 80 بر 68 راهي فينال شود.

ديدار دوم مرحله نيمه‌نهايي بين تيم‌هاي چين و چين تايپه برگزار مي‌شود تا حريف ايران در بازي نهايي مشخص شود. در تيم ملي ارسلان كاظمي به دليل آسيب‌ديدگي بازي نكرد، حامد حدادي 23 امتياز (در 34 دقيقه بازي) گرفت، محمد حسن‌زاده با 18 امتياز نقشي مهم در برد داشت و بهنام يخچالي با 13 و سجاد مشايخي با 10 امتياز آنها را ياري كردند. در تيم ملي كره‌جنوبي هم رتليف تمام 40 دقيقه را در زمين حضور داشت و 37 امتياز گرفت.