همشهری آنلاین: دونالد ترامپ در یک گردهمایی طی اظهاراتی که اولتیماتوم به وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) قلمداد می‌شد، گفت: به وظیفه خود عمل کنید یا شخصا مجبور به دخالت می‌شوم.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری فاکس نیوز، اظهارات هدفمند ترامپ در گردهمایی ديشب (پنجشنبه 8 شهريور) ایالت ایندیانا در حمایت از مایک براون نامزد جمهوری خواه سنا که برای گرفتن کرسی سناتور دمکرات جو دانلی رقابت می‌کند، مطرح شد.

ترامپ در این گردهمایی گفت: اف بی ای و وزارت دادگستری در داخل خود اعضای فوق‌العاده‌ای دارند اما در راس آنها باید به وظیفه خود عمل کنند و آن را درست انجام دهند و اکنون باید به وظیفه خود عمل کنند زیرا مردم عصبانی هستند. اتفاقات کنونی یک فضاحت و رسوایی است. می‌خواهم دخالت نکنم اما اگر این وظیفه درست انجام نشود اگر مجبور بشوم دخالت می‌کنم.

وی ادامه داد که این شرم آور است و همه جهان نظاره گر است. همه جهان این موضوع را می‌فهمد و درک می کنم که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

ترامپ از مدتها قبل با جف سشنز، رئیس دادگستری دچار اختلاف شده و از دادستان کل آمریکا خواسته است درباره هیلاری کلینتون رقیب دمکرات سابقش و برخی دیگر تحقیق کند.

ترامپ بارها از وزارت دادگستری به دلیل نحوه مدیریت به اصطلاح راشاگیت (دخالت روسیه در انتخابات آمریکا) انتقاد کرده و رهبر آن را به جانبداری علیه جمهوری خواهان متهم کرده است.

مقام‌های آمریکایی درباره اتهام تبانی بین کمپین انتخاباتی ترامپ و روس‌ها و احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را که به پیروزی ترامپ منجر شد، تحقیق می‌کنند.