به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب در 100 صفحه تالیف شده و در خصوص توسعه مهارتهای حرفه ای، توصیه ها و مطالب کاربردی ارزشمندی ارایه می کند.
ارتباط به معنای انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر می باشد چه به صورت شفاهی (با استفاده از صدا)، نوشتاری (استفاده از روش دیجیتال یا پرینت مثل کتابها، مجلات، وبسایتها یا رایانامه)، بصری (استفاده از آرم، نقشه، نمودار یا اشکال) یا غیر گفتاری (استفاده از زبان بدن، اشارات و حرکات و تن و آهنگ صدا).
اینکه چگونه این اطلاعات به درستی انتقال و دریافت می شوند مقیاسی از چگونگی خوب بودن مهارتهای ارتباطی ما می باشد.
توسعه مهارتهای ارتباطی می تواند بر تمام جنبه های زندگی شما از زندگی حرفه ای تا دوره همی های اجتماعی و هر چیزی که مابین آن است تاثیر بگذارد. توانایی تبادل اطلاعات به درستی، واضح و همانطور که مقصود است یک مهارت ضروری می باشد و گاهی نباید از آن چشم پوشی کرد. هیچ وقت برای تمرین و کار کردن روی مهارتهای ارتباطی دیر نیست و با انجام این کار می توانید کیفیت زندگی خود را بهبود دهید.
به صورت حرفه ای، اگر دنبال شغل و ارتقای کاری هستید مطمئنا نیاز به نشان دادن مهارتهای ارتباطی مناسب خواهید بود. برای مثال توانایی صحبت کردن صحیح با افراد مختلف همراه با حفظ ارتباط چشمی، ارائه کلمات گوناگون و زبان خود به مخاطبان، گوش دادن مؤثر، ارائه صحیح ایده ها، نوشتن درست و با دقت و کارکردن خوب در گروه همه نیازمند مهارتهای ارتباطی صحیح می باشند. اکثر این موارد مهارتهای ضروری هستند که مدیران به دنبال آن هستند.
همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنید، اهمیت مهارتهای ارتباطی هم افزایش می یابد: توانایی صحبت کردن، گوش دادن، سوال کردن و نوشتن با وضوح و دقت برای بیشتر مدیران و رهبران ضروری است.