به گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس احسان نوشآبادی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام اين خبر گفت: مسیر کندروی غربی پس از اجرای اقدامهايی همچون احداث دال بتنی، ایزولاسیون، روسازی مسیر و جابهجایی پایههای پل عابر پیاده آماده پذیرش ترافیک شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران شده است.
احسان نوشآبادي افزود: عملیات انحراف ترافیک بلافاصله پس از اخذ مجوز از پلیس راهور تهران بزرگ انجام میشود تا امکان اجرا عملیات عمرانی در مسیر تندرو غربی بزرگراه شهید چمران فراهم شود.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مرحله دوم انحراف ترافیک در پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، شامل انحراف ترافیک مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران به مسیر کندرو شرقی خواهد بود.
گفتنی است در وضع موجود تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلال آلاحمد، 3 خط عبوری در هر باند بزرگراه جلال آلاحمد در محل تقاطع با بزرگراه شهید چمران به 2 خط کاهش پیدا میکند.
این گلوگاه ترافیکی علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت، کارکرد تقاطعهای تازه بهرهبرداری شده در بزرگراه شهید گمنام را به ویژه در ساعات اوج ترافیک تحت الشعاع قرار میدهد.
با بهرهبرداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با 3 خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را ساماندهی خواهد کرد.