به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برگزار شد، اظهارکرد: در حوزه عمرانی، 28 پروژه در دستورکار قرار دارد که هفت مورد از این پروژهها جدید هستند و مابقی پروژهها از 9 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با بیان اینکه از معاونت فنی و عمرانی درخواست کردیم که پروژههایی را که قابلیت سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی دارند را به ما معرفی کنند و آنها نیز 10 پروژه به ما معرفی کردند، گفت: بر این اساس پروژههایی همچون پارکینگ طبقاتی نیایش، برج طغرل، زیرگذر شهید متوسلیان، بزرگراه شوشتری، پل عابر پیاده اتصال دریاچه شهدای خلیجفارس به پارک چیتگر، احداث پارکینگ طبقاتی امیرکبیر، احداث ساختمان شهر، اجرای طرح محور نیلوفری، طرح بلوار یادگارامام و ... از طرحهای آماده سرمایه گذاری هستند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کارشناسان کمیته عمران بیش از 500 پروژه را مورد بازدید قرار دادند افزود: بسیاری از این بازدیدها به درخواست مردم بوده که پس از آن به مشکلات و گرههایی که ایجاد کرده بود رسیدگی شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بخش خصوصی با اجرای پروژههای عمرانی موافقت میکند یا نه گفت: همانطور که عنوان شد معاونت فنی وعمرانی حدود 10 پروژه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی کردند که میتوان با روشهای مختلف بر روی آنها سرمایه گذاری کرد که البته سرمایه گذار نیز باید از آنها بهره برداری کند که یکی از روشها این است که سرمایه گذار در پروژههای بزرگ مقیاس مثل تونل و بزرگراه از مردم عوارض دریافت کند.
حبیب زاده با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژههای شهری مصوبه شورای شهر را دارد، درمورد وضعیت نامطلوب اتوبوسهای بی آر تی افزود: پس از گزارشهای مردمی بازدیدی از سامانههای اتوبوسرانی داشتم که متوجه شدم از 1183 دستگاه اتوبوس بی آر تی موجود حدود 50 درصد آنها در پایانهها متوقف شدند که به گفته مسئولان این توقف به دلیل تعمیر است.
وی با بیان اینکه البته در بررسیها مشخص شد که بسیاری از این اتوبوسها نیاز به تعمیرات جزئی از جمله تعویض باطری داشتند گفت: شخصا از یکی از این پایانهها بازدید کرده و متوجه شدم حدود دو سال است که تعداد 19 اتوبوس بی آر تی به دلیل نیاز به تعمیر در پایانه متوقف شدهاند که البته بعد از تذکر من حدود 13 اتوبوس به چرخه برگشت داده شد.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا نیتی پشت این اتفاق درمورد توقف 50 درصد اتوبوسهای بی آرتی وجود دارد یا خیر؟ گفت: من نیت خوانی نمیکنم اما تاکنون به مدرکی مبنی بر اینکه این اتوبوسها با قصد و غرض متوقف شدهاند، نرسیدهایم.
وی درمورد سرانجام گود رها شده برج میلاد و احتمال خسارت به بزرگراههای اطراف و ساختمان مرکز همایشها گفت: ما تمام معاونین و سازمانهای مربوطه در شهرداری پیرامون این گود را جمع کرده و جلسه برگزار کردیم و به نظر میرسد نهایت کاری که ما میتوانستیم انجام دهیم این باشد اما ما هم گله مند هستیم که چرا هنوز در رابطه با این گود اتفاقی نیفتاده است.
حبیب زاده افزود: البته مشکلات حقوقی با سرمایه گذار ایجاد شده و روند قطع همکاری با او ادامه دارد اما معتقدیم که باید هرچه سریعتر مشکلات حقوقی رفع شود و اگر باز هم نشد مجبور هستیم که دوباره مسئولان مربوطه را دعوت کرده و با آنها اتمام حجت کنیم.