همشهری آنلاین: دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: طبق راهکارهای سند تحول بنیادین نظام آموزشی باید ۱۰ تا ۲۰ درصد تولید محتوای کتاب‌های درسی به استان‌ها واگذار شود تا از ظرفیت بخش غیردولتی در این رابطه استفاده کنند.

به گزارش ايرنا، عظیم محبی با بیان این که مشارکت بخش غیردولتی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و از راهکارهای مورد تاکید سند تحول است، اظهار داشت: البته در این رابطه نیازمند تدوین طرحی هستیم تا فرآیند و نحوه ورود بخش‌های غیردولتی در تولید بسته‌های آموزشی را مشخص کرده و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.

وی افزود: پیش از این بخش‌های غیردولتی در زمینه تولید کتاب‌های آموزشی و غیردرسی مشارکت داشته‌اند اما درباره کتاب‌های درسی تاکنون فعالیتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: راهکارهای سند تحول در چند سال گذشته چندان قابلیت اجرایی نداشته است اما اکنون با جدیت انطباق مواد آموزشی با اهداف حوزه یادگیری دنبال می‌شود.

مشاور سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: لازم است نظام‌نامه‌ای برای نحوه مشارکت بخش غیردولتی و اینکه تولید محتوای چه تعداد از کتاب‌های درسی به این بخش سپرده شود، تدوین کنیم.

محبی اضافه کرد: این طرح پس از تدوین می‌تواند به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآید و اجرای کامل آن نیز پس از پایان برنامه ششم توسعه آغاز شود زیرا در چند سال گذشته کتاب درسی نونگاشت نخواهیم داشت.

وی تدوین نظام‌نامه سیاست چند تالیفی و چند رسانه‌ای، تصویب راهنمای حوزه‌های تربیت و یادگیری، تولید برنامه زیرنظام برنامه درسی در تکمیل سند برنامه درس ملی و ارسال آن به شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب را از دیگر برنامه‌های پیش روی شورای هماهنگی علمی این سازمان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: برگزاری همایش تبیین یادگیری و تربیت در مدرسه بر اساس اسناد تحولی و تولید راهنمای اشاعه و پایش برنامه درسی ملی به منظور آشنایی کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با برنامه درسی از دیگر برنامه‌های پیش روی شورای هماهنگی علمی این سازمان در سال تحصیلی جدید است.