علی شاکری: مهران حاتمی در نیمه راه مسابقات لیگ برتر بسکتبال و درست در آستانه بازی‌های مرحله پلی‌آف (حذفی) از تیم پتروشیمی کنار گذاشته شد.

نایب‌قهرمان دو ساله لیگ برتر در فصل جاری با پذیرش دهمین شکست طی 21 بازی ترجیح داد تا دوباره به همان نقطه شروع بازی‌ها و سپردن هدایت تیم به محمد کسایی‌پور برگردد.

کسایی‌پور در ابتدای فصل و در حالی که بازی‌ها به هفته دوم رسیده بود، مهران حاتمی همتای ملی‌پوشش را روی نیمکت پتروشیمی، جانشین خود دید و با وجود مخالفت‌های اولیه با تصمیم مسئولان باشگاه پذیرفت که در سمت مدیر فنی به فعالیت خود ادامه دهد.

خیلی‌ها انتصاب حاتمی و جایگزین شدن او به جای کسایی‌پور را توصیه فدراسیون‌نشینان به مسئولان باشگاه پتروشیمی تلقی کردند، در حالی که خود حاتمی به عنوان یکی از مربیان تیم ملی که همیشه مورد توجه فدراسیون قرار دارد، ‌این موضوع را رد کرده و حتی در گفت‌وگو با همشهری گفت: «من نه به توصیه مسئولان فدراسیون به پتروشیمی رفتم و نه به توصیه آنها از این تیم کنار گذاشته شدم. مطمئناً اگر توصیه فدراسیون در رفتن به پتروشیمی نقش داشت، اکنون به این راحتی کنار گذاشته نمی‌شدم.»

 بی‌خبر از موضوع

 سرمربی برکنار شده پتروشیمی پس از بازی با گل‌گهر در سیرجان، به شیراز رفت و با وجود اطلاعیه‌ رسمی باشگاه پتروشیمی مبنی بر کنار گذاشتنش از تیم همچنان سعی می‌کند خود را بی‌خبر از این موضوع نشان دهد:«شاید دوست داشته باشند مربی‌شان را برکنار کنند.

البته هنوز در این ارتباط چیزی به من نگفتند.»وی در جواب به این سؤال که چگونه امکان دارد با وجود چند ساعت مانده به بازی با صباباتری شما به جای ماهشهر در شیراز باشید، می‌‌گوید: «شرایط نامساعد جوی اجازه رفتن را به من نداد.»حاتمی می‌افزاید: «عدم نتیجه‌گیری تیم در طول فصل مقوله‌ای کاملاً کارشناسی است که باید با حضور اهل فن بررسی شود.

 اما این تیم توسط دیگران انتخاب شده بود و بیرون از مجموعه هدایت می‌شد. در همین ارتباط با سرپرست تیم صحبت کردم، بقیه حرف‌ها را نیز قرار شد در جلسه‌ای با هیأت مدیره باشگاه در میان بگذارم.»

وی در ادامه با بیان اینکه عضو هیچ دسته و باندی در باشگاه نبوده و با هیچ‌کس مشکلی نداشته است، دلایل باخت‌های دیگر و همچنین باخت به گل‌گهر را حرکتی از پیش تعیین شده دانست و گفت: «قرار نیست بگذارند پتروشیمی در این فصل نتیجه بگیرد. هر کسی و حتی یک مربی معمولی هم روی نیمکت می‌نشست، پتروشیمی نباید در هیچ شرایطی بازنده مصاف با گل‌گهر می‌شد و این همان واقعیتی است که قبلاً به آن اشاره کردم.»

حاتمی در مورد اینکه چرا این مشکلات را با موسوی مدیرعامل باشگاه در میان نگذاشت تا وضعیت تیم بحرانی نشود، گفت: «موسوی یکی از بهترین مدیرانی است که تاکنون با او کار کردم. مشکل پتروشیمی اطرافیان این تیم هستند که در ظاهر در لباس دلسوزی برای موفقیت تیم گریه می‌کنند و حرص می‌خورند،‌ اما قلباً مایل به نتیجه‌گیری تیم در فصل جاری نیستند.»

 هشدار سرپرست پتروشیمی

 در همین ارتباط تلاش‌های چندساعته برای گفت‌وگو با مدیرعامل باشگاه پتروشیمی و سرپرست این تیم به گفت‌وگوی کوتاه با عباسعلی صفرنژاد منجر شد که همانند حاتمی از هفته دوم جانشین بهوندی در سمت سرپرستی تیم بسکتبال پتروشیمی شد.

 او نیز ابتدا با کتمان موضوع مثل حاتمی سعی در پنهان‌کاری در خصوص ماجرای کنار گذاشتن سرمربی پتروشیمی داشت: «دلیل غیبت حاتمی در بازی با صباباتری مشکلات شخصی بود و به او استراحت دادیم. قرار شد در این بازی کسایی‌پور به همراه برزگر تیم را کوچ کنند.»

صفرنژاد افزود: «به هر حال نتایج به دست آمده در 20 هفته، گواه همه چیز است.در این مدت هم بردهای خوبی به دست آمد و هم شکست‌هایی بد، اگرچه صددرصد مشکلات متوجه سرمربی نیست. هر کدام از عوامل شکل‌دهنده یک تیم با درصدی کم و زیاد در کسب این نتایج سهم داشتند ‌اما بدون شک بخش عمده ناکامی‌ تیم به سرمربی بازمی‌گردد.»

وی در مورد اینکه تکلیف سرمربیگری تیم در مرحله بعدی مسابقات چه زمانی روشن خواهد شد، گفت: «تا آخر همین هفته تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.»

سرپرست پتروشیمی در مورد ناکارآمدی بازیکنان خارجی پتروشیمی هم اظهار داشت: «با آنان نیز مشکلاتی داریم و هشدار داده‌ایم که اگر به خود نیایند، برخورد خواهیم کرد.»