همشهری آنلاین: معاون مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بارش شدید باران سبب آبگرفتگی برخی از شهرستان‌ها از جمله رودسر، لنگرود و لاهیجان شده است.

کاظم یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ با توجه به شدت بارش‌ها در شرق گیلان در حال حاضر شهرستان‌های رودسر، لنگرود و لاهیجان دچار آبگرفتگی شده‌اند هر چند که بارش باران را در تمامی استان شاهد هستیم اما شهرستان رودسر با ۱۹۰ میلیمتر بارندگی بیشتر میزان بارش را داشته است.

وی افزود:‌ بر اساس گزارشات سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران مستقر در فرمانداری‌های مناطق مختلف گیلان در حال حاضر وضعیت در تمامی شهرستان‌ها عادی است.

یوسفی در مورد میزان بارش باران خاطرنشان کرد:‌ طبق اطلاعات رسیده به مرکز ستاد بحران استانداری گیلان تاکنون در شهر رشت ۳۰ میلیمتر باران باریده است و در برخی از خیابان‌ها مشکل آبگرفتگی وجود دارد که دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال رفع مشکل هستند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های خدماتی آماده مقابله با هرگونه بحران هستند، بیان کرد: در روزهای گذشته و با برگزاری جلسات مدیریت بحران در تمام فرمانداری‌های استان گیلان وظایف هر کدام از دستگاه‌ها به آنان اعلام شده است.

یوسفی تاکید کرد: با توجه به وقوع سیلاب و رانش زمین در جاده اسالم به خلخال شاهد مسدود شدن جاده در این منطقه هستیم که دستگاه‌های مرتبط از جمله راهداری با رفع مشکل پای کار است و امیدواریم هر چه سریع‌تر جاده اسالم به خلخال بازگشایی شود.