همشهری آنلاین: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۶ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک و هفته ملی گرامیداشت کودک،بازدید به همراه کودکان تا ۱۲ سال از موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی رایگان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر با اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور افزود: با توجه به موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، بازدید از موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی وابسته به سازمان میراث فرهنگی کشور، رایگان است.

وی ادامه داد: در طول هفته گرامیداشت کودک، برنامه‌های فرهنگی و هنری و بازدید از موزه‌های استان، برای کودکان در نظر گرفته شده است.

مکرمی‌فر گفت: موزه خراسان بزرگ واقع در بوستان کوهسنگی مشهد، آرامگاه فردوسی و موزه توس، آرامگاه نادر و موزه نادرشاه، موزه مردم شناسی حرف و مشاغل شهرستان طرقبه و شاندیز (رباط ویرانی)، موزه های مردم شناسی و باستان شناسی گناباد، تربت حیدریه ،تربت جام، سبزوار، نیشابور ،قوچان، چناران، کلاتذیرای شهروندان به همراه کودکان است.

وی افزود: هم چنین سایت موزه‌های بندیان درگز و شادیاخ نیشابور ،آمادگی بازدید از تمامی کودکان علاقمند به همراه خانواده‌های آنان است.