همشهری‌آنلاین: معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، با بیان این‌که بر برنامه سوم توسعه تمرکز کامل دارم، گفت: مخالف یک برنامه تزئینی و شعاری هستم و حتما در تائید و تصویب برنامه‌ای گام برمی‌داریم که حالت شعاری نداشته باشد.

به گزارش شهرنوشت،سکینه اشرفی در جمع خبرنگاران گفت: سه‌شنبه 24 مهر نخستین روز کاری من در رابطه به برنامه سوم توسعه بود. هم آسیب‌شناسی اعضا شورای شهر در رسانه‌ها را درباره برنامه سوم توسعه دیدم و هم فضایی که توسط شهروندان و صاحبنظران مختلف بررسی شده‌است.

اشرفي اظهار امیدواری کرد که با نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و نظرهای تخصصی اعضا شورا مواردی که مد نظر است اصلاح یا مواردی که باید، بازنگری شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به تدوین برنامه سوم توسعه در یک‌سال گذشته از سوی معاونت برنامه‌ریزی، گفت: شاید بسیاری از دغدغه‌ها و مواردی که در برنامه وجود دارد، در این آسیب‌شناسی‌ها رفع شود. تصمیم بر این است که حتما امسال برنامه سوم در شورای شهر تصویب و سال آینده باید برنامه سوم اجرا شود.

اشرفی با بیان این‌که باید در یک زمان کوتاه‌تر بودجه سال 98 شهر تهران را بررسی و تبیین کنیم، توضیح داد: این برنامه‌هایی است که در 6 ماهه دوم سال با آن روبه‌رو هستیم و تلاشمان را می‌کنیم که با همکاری تمام کارشناسان معاونت، صاحبنظرانی که در تدوین این برنامه نقش داشتند و همین‌طور خود آقای دکتر میرزایی که عهده‌دار تدوین این برنامه بودند و در جلسه معارفه هم قول همکاری دادند، بتوانیم دغدغه های اعضا شورا و مردم را رفع کنیم.

او درباره شرایط کارکنانی که قرارداد مشخصی ندارند هم گفت: موضوع کارکنان را باید بررسی و چالش‌ها را شناسایی کنیم و بعد تصمیم بگیریم که هم منافع عمومی کارکنان فعلی شهرداری حفظ شود و هم کارکنانی که دعوت به خدمت شده‌اند.

اشرفی در پاسخ به این پرسش که مواجهه شما با چالش‌ها و ایرادهای برنامه سوم توسعه چگونه خواهد بود، اظهار کرد: بنده از نظام برنامه‌ریزی دور نیستم و در زمان تدوین برنامه پنجم و ششم کشور در سازمان برنامه بودم. درواقع خود را یک کارشناش برنامه‌ای می‌بینم و در این چند روز بر برنامه سوم توسعه هم تمرکز داشتم.

به گفته معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران؛ به طور قطع با چالشی که درباره برنامه سوم مطرح می‌شود، مواجه نمی‌شویم و قصدمان این است که در راستای اصلاح این برنامه قدم برداریم. امیدواریم برنامه‌ای باشد که مشارکت ذی‌نفعان شهری را تامین کند و همین‌طور یک فهم مشترک بین شهرداری و اعضا شورا در تک تک مواد قانونی این برنامه ایجاد شود.

او ادامه داد: در این صورت است که می‌توانیم این برنامه را به مرحله اجرا بگذاریم. از طرف دیگر مخالف یک برنامه تزئینی و شعاری هستم و حتما در تائید و تصویب برنامه‌ای گام برمی داریم که حالت شعاری نداشته باشد و امکان اجرا در پنج سال آینده در شهر تهران داشته باشد.

برچسب‌ها