به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی در حاشیه مراسم بهرهبرداری از ادامه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی درباره پروژههای نیمه کاره شهرداری تهران گفت: این پروژه ها چند نوع است؛ بخشی از آن ها خودرومحور است و بخش های دیگر مربوط به پروژههای ساختمانی، پارکینگ، شبکه آب و فاضلاب و حمل و نقل عمومی مانند خطوط مترو است.
محسن هاشمي ادامه داد: به جز پروژههای مترو، سایر پروژه های نیمهکاره بین 8 تا 12 هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز دارد. البته تجهیزات ثابت خطوط 6 و 7 مترو هنوز تکمیل نشده است و برای تکمیل این خطوط به 25 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.
هاشمی افرود: همان طور که می دانید خطوط مترو تهران هیچ کدام با ظرفیت کامل فعالیت نمیکنند، خطوط 1،2 و 5 با 50 درصد ظرفیت و سایر خطوط فعال با یک چهارم ظرفیت فعالیت میکنند و خط 6 و 7 هم هنوز به بهرهداری نرسیده است. این منابع برای آن است که حرکت قطار در خطوط مترو هر 2 دقیقه یک بار باشد.
او درباره پروژههای خودرومحور نیز گفت: این پروژهها مانند پروژهای که امروز افتتاح شد در کاهش ترافیک تهران تاثیر زیادی دارد، اما در درازمدت منجر به کاهش ترافیک نمیشود؛ زیرا با توجه به قیمت پایین سوخت شهروندان تمایل دارند از خودروهای شخصی استفاده کنند و این مساله به تشدید ترافیک منجر میشود. در نتیجه در این زمینه باید در سیاستهای کلان تجدید نظر شود.
هاشمی با تقدیر از همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با شهرداری در اجرا پروژه ها تصریح کرد: امیدواریم پروژههای نیمهکاره شهرداری با حضور قرارگاه خاتم به بهرهبرداری برسد.
رئیس شورای شهر تاکید کرد: بسیای از پروژههای بزرگراهی مثل ساخت رمپ، لوپ و پل در تهران به صورت میانگین 50 درصد پیشرفت دارد که با کمک قرارگاه خاتم در حال ساخت است.