گروه شهری: مجمع نمایندگان تهران هر سال در زمان رسیدگی به بودجه کشور، جلساتی با شرکت بالاترین مقامات سازمان‌ها و دستگاه‌ها ی مختلف تشکیل می‌دهد تا دراین جلسات از نزدیک با مشکلات و کمبودهای هرحوزه آشنا شده، پس ازبررسی‌های کارشناسانه نسبت میزان اختصاص بودجه درخواستی آنها آگاهانه تصمیم‌گیری نمایند.

به همین مناسبت در جلسه اخیر مجمع نمایندگان تهران از محمدباقر قالیباف شهردار تهران به همراه تعدادی از اعضای هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی دعوت شد.

در این جلسه علاوه بر مسایل مربوط به بافت‌های فرسوده مناطق جنوبی تهران، عمده‌ بحثها اختصاص به مشکلات ونارسایی‌های حوزه حمل‌ونقل عمومی و ترافیک داشت که توسط شهردارتهران مطرح شد.

قالیباف در این جلسه، 40 تا 50 درصد مشکلات تهرانی‌ها را مربوط به ترافیک و حمل‌ونقل عمومی دانست وبا اظهارات خود خواستار توجه بیشتر نمایندگان به مسایل حمل‌ونقل و افزایش بودجه این بخش شد.

بنابراین گزارش، در پایان این جلسه مقررشد مشکلات مطروحه توسط کمیته‌ای متشکل از تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان تهران پیگیری شده وبا تهیه وتدوین پیشنهادهایی در فرایند بررسی بودجه کشورارائه دهند.

در این جلسه فراکسیون مدیریت شهری نیزخواستار اجرای تعهدات دولت در حوزه حمل‌ونقل عمومی بر اساس تبصره 13 قانون بودجه سا ل86 شد.

محمد خوش چهره در تشریح مسائل مطرح شده در نشست مشترک اعضای فراکسیون مدیریت شهری و مجمع نمایندگان تهران با شهردار تهران و مسئولان مترو، ‌گفت: در این نشست بحث تحقق نیافتن بخش قابل توجهی از تعهدات قانونی مسئولان تبصره 13 نظیر افزایش تعداد اتوبوس‌ها و کمک جهت توسعه مترو و گازسوز کردن خودروها مطرح شد.

خوش چهره گفت: بر اساس این تعهدات قرار بود 2 هزار اتوبوس به اتوبوسرانی تحویل شود که از این تعداد تنها 800 دستگاه اتوبوس تحویل شده است.

این درحالی است که شهرداری اعلام کرده درصورت تخصیص اعتبارات قادر است سالانه 15 کیلومتر خط مترو جدید تأسیس کند که امروز به‌دلیل تخصیص نیافتن منابع تنها 3 کیلومتر در سال تأسیس می‌شود.

در این نشست نبود عزم جدی درحمایت از مدیریت شهری مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفت.

خوش چهره در باره تصمیمات اتخاذ شده در این نشست گفت: مقرر شد آقایان نجابت، زاکانی، خوش چهره، میرمحمدی از اعضای فراکسیون مدیریت شهری و نمایندگانی از شهرداری تهران در تعامل سازنده با دولت اجرای این تعهدات را پیگیری کرده و فضای بحث مدیریت شهری را  از منازعات سیاسی  خارج سازند.

وی گفت: در این نشست همچنین از خدمات مدیریت شهر تهران، نیروی انتظامی و ستاد بحران برای مدیریت‌ معابر شهر تهران و سوق دادن شهر به سمت وضعیت عادی قدردانی شد.

خوش چهره افزود: در این نشست جمعی از اعضای فراکسیون از وضعیت تاکسیرانی آژانس‌ها و تراکم مسافر در اتوبوسرانی و مترو انتقادهایی را متوجه شهرداری دانسته و خواستار اتخاذ تدابیری برای آن شدند.