همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر بی‌نتیجه رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه گفت: خشم ملت‌های منطقه مثل آتشفشان در آستانه فوران است و به تبعیت از ملت حسینی ایران، در مقابل عاملان و حامیان کشتار مردم مظلوم فلسطین خواهند ایستاد.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای احمدی ‌نژاد که چهارشنبه شب (26 دی) به طور سرزده در جمع هزاران نفر از عزاداران حسینی در مسجد ارک حضور یافته بود، در سخنانی افزود: اگر عاشورا نبود، امروز از جوانمردی و عشق خبری نبود.

وی با بیان اینکه هدایت و کمال انسان‌ها نیز با تمسک به امامت و ولایت تضمین می‌شود تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران حلقه اتصال راه و آرمان امام حسین(ع) به نهضت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایثارگری عظیم امام حسین( ع ) و یارانش در کربلا با ظهور فرزند برومندش حضرت مهدی(عج)، برافراشته شدن پرچم «یا لثارات الحسین(ع)» و برچیده شدن بساط ظلم در جهان نتیجه خواهد داد.

آقای احمدی‌نژاد یادآور شد: اگر قیام عاشورا نبود، قیام حضرت ولیعصر(عج) نیز متصور نبود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم و جوانان ایران اسلامی راه و آرمان‌های امام حسین(ع) را به خوبی دنبال می‌کنند، اظهار داشت: ملت حسینی ایران تا همه ابرقدرت‌ها را از کاخ‌های‌شان به زیر نکشد، آرام نخواهد نشست.

وی با بیان اینکه مردم ایران هر سال پرشورتر و عمیق‌تر برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند گفت: من خاک پای سینه ‌زنان حضرت سیدالشهداء (ع) را با همه دنیای سیاستمداران مخالف خط امام و ولایت عوض نمی‌کنم.

رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم با حضور در میان عزاداران حسینی به سینه‌ زنی و سوگواری برای شهیدان کربلا پرداخت.