همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش فارس، جمشید تقی‌زاده در نشست رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان آذربایجان‌ شرقی اظهار کرد: برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که دولت و در رأس آن رئیس‌جمهور به بازنشستگان دارند بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: امسال در بخش امور رفاهی نزدیک به ۲۰ درصد افزایش خدمات نسبت به سال گذشته داشتیم و کارهای خوبی انجام شده است.

تقی‌زاده ادامه داد: در بخش سفرها افزایش تعداد از ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر را داشتیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت وام و تسهیلات توسط این صندوق، گفت: در این بخش افزایش از ۳۰۰ هزار فقره به ۴۰۰ هزار فقره وام و افزایش سقف تسهیلات به ۵ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد را داشتیم و از این طریق ۲۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد.

افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با شرایط اقتصادی و تورم موجود در جامعه، افزایش سقف بیمه پایه و تکمیلی و ارائه خدمات دندانپزشکی در بیمه تکمیلی تمام نهادها، واگذاری مراحل مختلف تورهای گردشگری به کانون‌های بازنشستگی، تکریم جایگاه بازنشستگان و پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق از جمله درخواست‌هايي بود كه در اين نشست به مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ارائه شد.