به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی، در یک یادداشت با اشاره به اشتراک گذاری دو نظرسنجی درباره محتوای ویژه کودکان و نظارت والدین بر آنها در فضای مجازی، که در توئیتر منتشر شد، توضیح داد: بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، اکثر مردم اعتقاد داشتند تولیدکنندگان بین المللی بیش از خانواده و مدرسه، صدا و سیما و تولیدکنندگان مستقل داخلی در زمینه تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موفق بوده اند.
وی افزود: در نظرسنجی دیگر که میزان آشنایی خانوادهها را با نرم افزار نظارت والدین بر فعالیت آنلاین کودکان میسنجید عموما گزینه «آشنایی ندارم» و «نیاز به معرفی بیشتر دارم» را انتخاب کردند.
جهرمی ادامه داد: این نظرسنجیها دو موضوع مهم را به ما گوشزد میکند اول اینکه هنوز ما نتوانسته ایم در تولید محتوای جذاب برای کودکانمان توفیقی کسب و رضایت آنها را جلب کنیم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: دوم اینکه تنها ۸ درصد از مردم بر رفتار فرزندشان در فضای آنلاین نظارت دارند و اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی نسبت به نرم افزارهای نظارت بر رفتار آنلاین کودکان بی اطلاعند.
وی گفت: هر چند وظیفه تولید محتوای مناسب به عهده وزارت ارتباطات نیست اما ما به عنوان بسترساز فضای آنلاین خود را موظف میدانیم فضای مجازی را برای کودکان مان به محیطی جذاب، پرنشاط و پویا تبدیل کنیم. محیطی که در آن کودکان با آگاهی والدین شان به گشت و گذار و تعامل و آموزش بپردازند.
وزیر ارتباطات از حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای برطرف کردن این نیاز خبر داد و گفت: ابزارهای نظارت والدین بر کودکان را معرفی میکنیم.