مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفتوگو با ایسنا گفت: طرحی در شورایعالی ترافیک کشور در حال بررسی است که اگر تصویب شود برای حل چالش نوسازی تاکسیهای فرسوده، راهگشا خواهد بود.
علیرضا قنادان افزود: براساس مصوبهای تنها خودورهای صفر میتوانند به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند اما طرحی به شورایعالی ترافیک ارائه شده که براساس آن اگر راننده تاکسی بتواند خودرویی با سن کمتر از خودرو خود و با شرایط مناسب خریداری کند، میتواند ماشین خود را بعنوان خودرو معمولی از چرخه حمل ونقل خارج کند و پلاک تاکسی را به خودرو جدید منتقل کند.
او گفت: هیات دولت با کلیات موضوع موافقت کرده و در حال تدوین آییننامه هستیم تا در شورایعالی ترافیک کشور بررسی شود و اگر تصویب شود تاکسیرانان میتواند خودروی با سن کمتر خریداری و پلاک خود را به آن منتقل کنند.
علیرضا قنادان در مورد سرانجام نوسازی تاکسیهای فرسوده که متوقف شده است، گفت: آخرین خبر در حوزه نوسازی تاکسیهای فرسوده این است که خودروسازان نسبت به تامین هزینه اسقاط خودرو توسط دولت گلایهمند هستند و معتقدند مبالغی که بابت هزینه اسقاط خودرو طلبکار هستند توسط دولت پرداخت نشده است و دولت نیز عنوان کرده که برای پرداخت این هزینه، ردیفی در بودجه سال 97 ندارد.
او با بیان اینکه طی رایزنیهای انجام شده با مجلس، دنبال آن هستیم که پرداخت هزینه اسقاط تاکسیهای فرسوده جز ردیف های بودجه سال 98 قرار گیرد، افزود: یکی از برنامههای جدی ما حل مسائل خودروسازان است چراکه خودورسازان اعلام کردند اگر مساله مالی حل شود، در ارائه خودرو به خصوص برای شهرهای بزرگ که با مشکل الودگی هوا دست و پنجه نرم میکنند، مشکلی ندارد.
- تاکسی بابت فرسودگی جریمه نمیشود
قنادان با بیان اینکه در قانون سن اسقاط تاکسی، 10 سال عنوان شده است، گفت: اما باتوجه به نوسانات بازار و اعمال تحریمها، ماده مربوط به سن اسقاط در این مصوبه اصلاح شده و تا انتهای 98 این بند متوقف میماند و براین اساس از این پس تاکسی بابت فرسودگی جریمه نمیشود اما ملزم به اخذ معاینه فنی هستند و ترددشان به شرط داشتن معاینه فنی بلامانع است.