همشهری‌آنلاین: سوری از راه‌اندازی سامانه برای تهران خبر داد و گفت: در قالب این سامانه آنلاین و پیامکی، کارت دیجیتال برای مخاطبان صادر می شود و اعضا با پذیرش میثاق‌نامه و استفاده از دستبند اتحاد برای تهران به کمپین می‌پیوندند.

به گزارش شهرنوشت، جلسه کمپین جامع محیط‌زیست تهران با حضور سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و مدیران روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک، اداره کل سلامت، مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از کارشناسان محیط‌زیست برگزار شد.

 در این جلسه پوریا سوری، سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای کمپین جامع محیط زیست تهران گفت: یکی از اهداف این کمپین آن است که شیوه صحیح مطالبه‌گری از مسئولین و نهادهای مسئول را به مردم آموزش دهد تا به دنبال آن اصلاح رفتار مخاطبان کمپین در پیشگیری و مواجهه با آلودگی هوا اتفاق بیفتد.

او با اشاره به فازهای مختلف اجرای کمپین عنوان کرد: در فاز اول در خصوص اقدام‌ها،  اطلاع رسانی می‌شود و در فازهای بعدی تلاش می شود تا در ذهن مخاطب سوال ایجاد شود و مسئولیت شهروندی و راه‌های مواجهه با آلودگی هوا تبیین شود.

سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره سامانه «برای تهران» توضیح داد: پیش بینی این است تا در فاز اول ۱۰۰ هزار نفر عضو این سامانه شوند.    

سوری با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در ورودی ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و اماکن پرتردد تهران، از اجرای نمایش‌های عروسکی، استندآپ کمدی و توزیع گلدان آلوئه ورا در روزهای آلوده خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ سازمان مردم نهاد را برای همکاری در اجرای طرح شناسایی کردیم.

در پایان این جلسه کارشناسان حوزه های حمل و نقل، محیط زیست و سلامت نظرهای خود را در مورد نحوه اجرای کمپین اعلام کردند و تصمیم بر آن شد تا در جلسه‌های آتی با حضور برخی از اعضا شورای شهر، روند اجرای کمپین به شکل جامع تر مورد بررسی قرار بگیرد.