به گزارش ICTPRESS به نقل از ورج، این موفقیت با استفاده از نیروی محرکه الکتروآیرودینامیک بهدست آمده است؛ روش کار به این صورت است که یک جفت الکترود با حرکت دادن یونها باعث شکلگیری باد یونی میشوند.
این پدیده از سال ۱۹۶۰ میلادی شناخته شده و حتی اپل در سال ۲۰۱۲ از آن برای خنک کردن لپتاپهای خود استفاده کرد؛ اما این نخستین بار است که از آن برای به حرکت درآوردن هواپیما استفاده میشود.
این هواپیمای بدون سرنشین تنها ۲.۴۵ کیلوگرم وزن دارد. اندازه آن در مقایسه با هواپیماهای متداول و امروزی به گونهای است که باعث افزایش فوقالعاده امنیت، سطح نویز، نگهداری و مزیتهای زیستمحیطی میشود.
البته در این راه چالشهای بسیار زیادی پیش روی محققان بوده است؛ یکی از این چالشها، مقدار باتری مورد نیاز برای تأمین ۴۰ هزار ولتی است که سیستم محرکه هواپیما به آن نیاز دارد.
از طرف دیگر، چالشهای بسیار زیادی درخصوص وزن هواپیما وجود داشته که تنها طراحی خاص و ویژه توانسته بر آنها فائق بیاید.
محققان این پروژه تلاش کردند از فناوریهای موجود برای تأمین برق پهپادهای کوچکتر استفاده کنند.
به گفته یکی از محققان، با ترکیب این فناوری با موتورهای معمول هواپیما میتوان محصولی تولید کرد که میزان مصرف سوخت را بهطور قابل توجهی بهینه و کارآمد کند.